اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش پاکدشت:

2 مدرسه به مدارس پاکدشت اضافه می‌شود

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت گفت: در آینده‌ای نزدیک دو باب مدرسه به جمع مدارس شهرستان پاکدشت اضافه می‌شود.

2 مدرسه به مدارس پاکدشت اضافه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده و به تایید مقام معظم رهبری و سران سه قوه نیز رسیده، استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز برای تامین نیازهای آموزشی در مناطق محروم است.

بی‌شک یکی از مهمترین بخش‌های یک جامعه را، مدارس و معلمان تشکیل می‌دهند.

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تلاش برای بهتر شدن وضع تحصیل در کشور افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

در بسیاری از شهرها و روستاهای کشور که تا قبل از انقلاب اثری از مدرسه و میز و نیمکت نبود، مدارس هوشمند و مدرن ساخته شده، تا شکوفه‌های ایران، بتوانند بهترین عملکرد را در زمینه تحصیلش داشته باشند.

شهرستان پاکدشت نیز از جمله مناطقی بود که در قبل از انقلاب کمتر دیده شده و در پیروزی انقلاب و به‌طور ویژه از زمان ارتقای از شهر به شهرستان، نگاه خاص مسئولان را به خود جلب کرده است.

برای پی‌بردن به تغییرات این سال‌ها و امکانات آموزشی شهرستان پاکدشت با غلامعلی خانی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت هم کلام شدیم که ماحصل آن را باهم می‌خوانیم.

فارس: چند مدرسه شهرستان پاکدشت نیاز به بازسازی دارد؟

خانی: اغلب مدارس شهرستان قابل بهره‌برداری است و تعداد کمی از  مدارس به تخریب و بازسازی نیاز دارند و در حال حاضر دو مدرسه به اداره کل نوسازی استان تهران تحویل داده شده است که یکی در داخل پاکدشت (مامازند) و دیگری در خاتون‌آباد قرار دارد.

فارس: آیا شهرستان پاکدشت با کمبود مدرسه روبه‌رو است؟

خانی: با توجه به رشد جمعیت و به خاطر وجود شهرک‌های صنعتی و مسکن مهر، نیاز به احداث مدرسه احساس می‌شود، پروژه شمس الشموس و مسکن مهر امین و همچنین مسکن مهر امام رضا (ع) و مسکن شهرک مدائن وجود دارد که مدارس این مکان‌ها به مردم تحویل داده نشده است.

در بافت قدیمی تقریباً بی‌نیاز هستیم اما کمبود مدرسه در مسکن مهر امام رضا (ع) به علت جدیدالساخت بودن وجود دارد. البته در مقطع ابتدایی ساماندهی شده ولی برای ایجاد مدرسه در مقطعه دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه با اداره کل نوسازی استان تهران مکاتباتی انجام شده است که با تامین اعتبار و فضا ی ساخت و ساز در برخی نقاط تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم.

 

فارس: آیا در شهرستان پاکدشت مدارس دو نوبته وجود دارد؟

خانی: مدرسه دو نوبته به آن معنی که قبلاً گفته می‌شد خیر. اما به‌طور کلی در شهرستان 80 درصد دانش‌آموزان در شیفت صبح و 20 درصد در شیفت دوم فعال است.

فارس: آیا در شهرستان پاکدشت مدارس کپری به چشم می‌خورد؟

خانی: خیر، بنده در طی 29 سال خدمت در آموزش و پرورش این چنین مدرسه‌ای در این شهرستان ندیده و سراغ هم ندارم.

 

فارس: وضعیت مدارس در روستاها به چه شکلی است؟

خانی: مدارس روستائی در شهرستان پاکدشت در قالب 18 مجتمع آموزشی و پرورشی فعال هستند و این مجتمع‌های آموزشی از وضعیت خوبی برخوردار بوده و نسبت به مدارس شهری از نظر ساماندهی نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات از شرایط یکسانی بهره‌مند هستند.

 

فارس:‌ در ارتباط با فعالیت‌های خیرین مدرسه‌ساز برای ما بگویید؟

خانی: یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده و به تایید مقام معظم رهبری و سران سه قوه نیز رسیده است استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز برای تامین نیازهای آموزشی در مناطق محروم است.

انصافاً تا به حال کمک های خیلی خوبی به ما شده است.

به جمع مدارس شهرستان پاکدشت در آینده‌ای نزدیک دو باب مدرسه اضافه خواهد شد.

یکی به نام مدرسه مادر در روستای قشلاق فرون‌آباد که توسط مهدی باقری ساخته می‌شود و دیگری مدرسه جواد الائمه (ع) در فیلستان به نام خانم جورابچی نامگذاری شده است و در مراحل اولیه قرار دارد.

این دو مدرسه از طرف اداره کل نوسازی تجهیز خواهد شد و در فرصت مناسبی به بهره‌برداری خواهد رسید و درادامه کلنگ زنی واحد آموزشی، یک طرح نیز در منطقه قوهه اجرا می‌شود که زمین آن توسط خیری به نام مهدی‌زاده اهدا شده است و هزینه‌های ساخت آن نیز توسط خیری که عضو جامعه خیرین است تامین می‌شود.

مدرسه دیگری در شهرک صنعتی عباس‌آباد احداث خواهد شد تا در این شهرک مدرسه ابتدایی بنا شود.

مدرسه دیگری که توسط خیرین احداث خواهد شد در روستای جمال‌آباد واقع شده و در دو مقطع ابتدایی و راهنمایی توسط خیرین احداث خواهد شد.

 

فارس:‌ چه تعداد خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان پاکدشت وجود دارد؟

خانی: به یقین می‌توان گفت که همه دانش‌آموزان خود جزو خیرین مدرسه‌ساز هستند که با یک رقم جزئی، کمک مالی خود را برای ساخت مدرسه انجام می‌دهند و در کنار دانش‌آموزان 450 نفر از فرهنگیان شهرستان نیز به‌صورت ماهیانه کمک می‌کنند.

انتهای پیام/2462/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول