اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد گلستان:

مرگ بر آمریکا، مرگ بر دشمنی و نظام سلطه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: مرگ بر آمریکا، مرگ بر دشمنی و اعلام برائت ایران از نظام سلطه آمریکاست

مرگ بر آمریکا، مرگ بر دشمنی و نظام سلطه است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن روز 13 آبان و 14 آبان روز فرهنگ عمومی برگزار شد، با گرامیداشت تقارن 13 آبان و ماه محرم، اظهار داشت: هدف هر دو رخداد مهم استکبارستیزی و مبارزه با ظالم است.

وی ادامه داد: سؤال کلیدی و محوری که مطرح می‌شود، این است که چرا مرگ بر آمریکا، اولین دلیل آن این است که انقلاب اسلامی ایران با تفکر نظام استکباری در تقابل قرار دارد و هیچگاه به نقطه مشترک نخواهد رسید.

منتظری بیان کرد: یکی از اصول مسلم در معارف دینی ما، مقابله با مستکبران و نفی ظلم و ستم است.

وی افزود: طاغوت مصادیق مختلفی دارد که فرعونیان یکی از مصادیق طاغوت است و دلیل طاغوت خواندن تکیه زدن بر کوه غرور و خودبرتر بینی است که امروز نمونه آن را می‌توان در نظام سلطه آمریکا جستجو کرد و به همین دلیل ایران هیچگاه با آمریکا به تفاهم و سازش نخواهد رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اتفاقاتی همچون ترور نظامی، ترور شخصیتی، حمله هوایی، تحریم نظامی، سیاسی و فرهنگی که بر ایران وارد آمده خاطرنشان کرد: این‌ها تعدادی از توطئه‌های آمریکای ظالم در مواجهه با انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: تاریخ نشان داده که آمریکا ظالمانه‌ترین رویکردها در طول تاریخ با ایران را داشته است.

منتظری با طرح این سؤال که آیا ملت ایران حق ندارد تنفر خود را در مقابل این اقدامات اعلام کند، تاکید کرد: مرگ بر آمریکا، یعنی مرگ بر دشمنی و شیطنت، مرگ بر آمریکا یعنی اعلام برائت ایران از نظام سلطه.

وی ابراز داشت:‌ شعار مرگ بر آمریکا برکات زیادی برای ملت ایران داشته است، زیرا ایران توانسته بغض خود را در تنفر از استکبار باز کند و اسباب بیداری ملت‌ها را فراهم سازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تصریح کرد: مرگ بر آمریکا نمادی از امر به معروف و نهی از منکر است که فلسفه قیام امام حسین(ع) در کربلا نیز همین بوده است.

منتظری گفت:‌ مرگ بر آمریکا اسباب افشای ظلم‌های نظام سیاسی و استکباری آمریکا خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری و امام(ره)‌ در طرح شعار مرگ بر آمریکا افزود: در مواضع رهبری، امام و شهدا هیچگاه ذره‌ای سازش با آمریکا دیده نمی‌شود و شعار مرگ بر آمریکا حق مسلم ایران است و با طرح این شعار خواهیم گفت که آمریکا چه بلاها و ظلم‌هایی بر ملت ایران وارد کرده است.

انتهای پیام/83004/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول