اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت مازندران:

برخی اظهارنظرها به تعاونی‌ها ضربه می‌زند

رئیس شرکت تعاونی سرمایه‌گذاری سهام عدالت مازندران گفت: برخی اظهارنظرها به تعاونی‌ها ضربه می‌زند.

برخی اظهارنظرها به تعاونی‌ها ضربه می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، عسکر توکلی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات برخی نمایندگان مجلس درباره نحوه مدیریت و فعالیت‌های شرکت‌های تعاونی سهام عدالت اظهار داشت: شرکت‌های تعاونی بر اساس اصل 44 قانون اساسی و ابلاغیه رهبری تشکیل شده است و آنها در رشد اقتصادی کشور مبتنی بر عدالت اجتماعی و فقرزدایی ضرورت دارند.

واژه سهام عدالت برگرفته از بیانات رهبری است

وی با بیان اینکه تعاونی‌های سهام عدالت از سال 85 تشکیل شده است و ریاست جمهوری ابلاغیه ان را اجرا کرده است، افزود: واژه سهام عدالت برگرفته از فرمایشات رهبری است و نمی‌توان به این راحتی درباره آن اظهارنظر کرد.

توکلی با تاکید بر اینکه افرادی چنین ادعاهایی می‌کنند در دولت نهم و دهم چرا در این باره سخن نگفتند، تصریح کرد: قطعا دولت یازدهم به‌دنبال کامل‌تر کردن این جریان است.

برخی اظهار نظرها به تعاونی‌ها ضربه می‌زند

وی با اشاره به اینکه وزیر کشور در معارفه استاندار مازندران جمع‌آوری پول‌های خرد در اختیار مردم را سبب رونق اقتصادی کشور عنوان کرده‌اند، یادآور شد: این چگونه است که یک نماینده از کمیسیون اقتصادی مجلس از تعاونی‌ها با مدیریت ناکارآمد سخن می‌گوید.

41میلیون نفر در کشور عضو تعاونی‌ها هستند

این مسئول با بیان اینکه 41 میلیون نفر در کشور عضو تعاونی‌های سهام عدالت هستند، گفت: مدیریت و مالکیت تعدادی از شرکت‌ها بر اساس بیانیه رهبری به مردم داده شده و این طرح بر اساس کاهش مدیریت دولت در کشور و افزایش بار نظارتی و نیز افزایش مدیریت مردمی تعیین شده است.

رئیس شرکت تعاونی سرمایه‌گذاری سهام عدالت مازندران با اعلام اینکه تعاونی‌ها بر اساس برنامه پنجم توسعه قرار است سهم 25 درصدی از اقتصاد در کشور را بر عهده داشته باشند، یادآور شد: عده‌ای منافع خود را در مدیریت و مالکیت شرکت‌های سرمایه‌پذیر می‌دانند که به سهام عدالت واگذار شده است.

وی با اعلام اینکه شرکت‌هایی که به تعاونی‌های سهام عدالت واگذار شد زیان‌ده و در حال انحلال بودند، ادامه داد: تعدادی از شرکت‌های خارج بورس این وضعیت را داشتند اما امروز از این حالت خارج شده و سودده شده‌اند.

توکلی با تاکید بر اینکه بسیاری از اقشار آسیب‌پذیر جامعه عضو این تعاونی‌ها هستند و تعدادی از جوانان نیز در این تعاونی‌ها مشغول به کار شده‌اند، تصریح کرد: این شرکت‌ها سهام‌دار 62 شرکت بورسی و غیربورسی هستند و در دو سال 85 و 86 نسبت به توزیع سود اقدام کرده‌اند.

توقف توزیع سود سهام عدالت با مصوبه مجلس بود

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس که چرا تاکنون این توزیع سود ادامه نیافته است، گفت: توزیع سود به عنوان نفع مستقیم آن برای مردم بر اساس برنامه پنجم و ماده 100 از سوی مجلس شورای اسلامی متوقف شده است.

توکلی ادامه داد: به دلیل اینکه شرکت‌های تعاونی سهام عدالت اعتباری برای خرید شرکت‌ها نداشتند مقرر شده است به جای توزیع سود، اقساط خرید این شرکت‌ها را پرداخت کنند تا طی 10 سال این شرکت‌ها به مالکیت مردمی در بیاید.

وی با اعلام اینکه مدیران شرکت‌های کارآمد از افرادی کارآمد انتخاب شده و امروز امانتدار 41 میلیون نفر در کشور هستند، گفت: کلان‌نگری در دستور کار تعاونی‌ها قرار دارد و مطمئن هستیم دولت یازدهم در این زمینه همراه تعاونی‌ها است.

انتهای‌پیام/86011/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول