اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه نینوا گلستان:

جنایات آمریکا علیه ایران مثنوی 70 من کاغذ است

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: جنایات آمریکا علیه ایران یک مثنوی 70 من کاغذ است که هیچگاه از خاطره مردم پاک نمی‎شود.

جنایات آمریکا علیه ایران مثنوی 70 من کاغذ است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدحسین بابایی صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: برگرداندن شاه به ایران در کودتای 28 مرداد سال 1332، حمایت از رژیم دیکتاتوری پهلوی طی سالیان متمادی، تشکیل ساواک در ایران، اجبار شاه به پیاده‎سازی طرح‎هایی که موجب وابستگی کامل ایران به غرب شد تنها گوشه‎ای از جنایات آمریکا علیه ایران است.

وی افزود: طرح اصلاحات ارزی با هدف نابود کردن کشاورزی و دامداری در ایران، محتاج کردن بازار مصرف ایران به کالاهای خارجی اقداماتی بود که به عناوین فریبنده انقلاب سفید را بین شاه و مردم به وجود آورد.

ایران یک «نه بزرگ» به آمریکا گفت

فرمانده سپاه نینوا گلستان ادامه داد: نتیجه این اقدامات سبب شد تا کشاورزان و روستاییان زمین‎های خود را به مالکان بزرگ واگذار کنند و آواره شهرها شوند که سکونت در حلبی‎آبادها و اشتغال به مشاغل پست، شیوع مواد مخدر، قاچاق و دیگر مفاسد سبب شد تا فرهنگ مردم تغییر کند.

بابایی تصریح کرد: در دورانی که مردم از ظلم و ستم شاه به ستوه آمده بودند آمریکا تمام قد از رژیم ستمشاهی حمایت کرد، نفت ایران به رایگان به کشتی‎های غول پیکر سرمایه‎داران آمریکایی به یغما می‎رفت و ده‎ها هزار مستشار آمریکایی با حقوق حیرت‎آوری در ایران کار می‎کردند اما دسترسی جوانان ایرانی به فناوری منوط به سرسپردگی کامل به آمریکایی‎ها بود.

وی ادامه داد: بالاتر از همه اینها رژیم شاه به عنوان ژاندارم در منطقه عمل می‎کرد و نیازمندی‎های آمریکا را در قبال ابرقدرت شرق یعنی شوروی سابق تامین می‎کرد، معادن غنی اورانیوم بدون هیچگونه محدودیتی در اختیار آمریکا قرار داشت اما انقلاب اسلامی ایران همه منابع و امکانات بسیار حساس و گران‌قیمت که به رایگان در اختیار آمریکا بود را از آنها گرفت و یک «نه بزرگ» به آمریکا گفت.

کشوری که همه قدرت نفوذ خود را در خاورمیانه از دست داده علیه انقلاب اسلامی بیکار نمی‎نشیند

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نشان‎دهنده قدرت تحلیل امام راحل و یارانش در ابتدای انقلاب بود، اظهار داشت: امام راحل با شناخت درستی که از آمریکا داشتند دریافتند که سفارت آمریکا در ایران به کارهای سفارت نمی‎پردازد بلکه از شوروی بدتر است ایشان متوجه بودند که قدرت صهیونیست بین‎الملل در کاخ سفید جمع شده است.

بابایی با تاکید بر اینکه تسخیر لانه جاسوسی انهدام مقر فرماندهی کودتاها در ایران بود، تصریح کرد: کشوری که همه قدرت نفوذ خود را در خاورمیانه از دست داده علیه انقلاب اسلامی بیکار نمی‎نشیند.

وی در خصوص حضور مردم در راهپیمایی یوم‎الله 13 آبان گفت: بر اساس معیار امام هر جا دیدید دشمن خیلی حساسیت نشان می‎دهد باید عکس آن عمل کنیم، آمریکا دوست داشته تا شعار استکبارستیز مرگ بر آمریکا در ایران حذف و فراموش شود و در داخل عده‎ای که مبانی آمریکایی را قبول دارند و یا از روی غفلت با این شعار مخالفند دوست دارند تا شعار مرگ بر آمریکا در ایران طنین‎انداز نشود.

حذف شعار مرگ بر آمریکا یعنی موضع ضعف در برابر فتنه‎ها

فرمانده سپاه نینوا گلستان اظهار داشت: برخی تصور می‎کنند با روی کار آمدن دولت یازدهم اصول انقلاب تغییر می‎کند در حالیکه این اتفاق نخواهد افتاد، برخی فضاسازی شدید می‎کنند که شعار مرگ بر آمریکا باید کمرنگ شود که اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد ما در قبال فتنه‎های مکرر در موضع ضعف قرار می‎گیریم.

بابایی تاکید کرد: عاقلانه‎ترین کار این است محکمتر و باانگیزه‎تر از گذشته دیدگاه خود را به جهانیان اعلام کنیم، هر وقت ما یک قدم عقب‎نشینی کردیم دشمن 10 قدم جلو آمده است لذا نباید روحیه انقلابی ملت ایران کاهش پیدا کند و باید با در نظر گرفتن همه جوانب حکم حق را که دستور قرآن است «اعوذ بالله من‎الشیطان الرجیم» به زبان آوریم.

وی بیان داشت: منظور از مرگ بر آمریکا مرگ بر تفکرات استعمارگرانه و خون‌ریز دولتمردان آن است که در تمام جهان فتنه‎انگیزی می‎کنند.

انتهای پیام/83001/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول