اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور پرشور مردم و مسئولان

یادواره سردار شهید احمد کاظمی و 14 شهید مهک دماوند برگزار شد

نخستین یادواره سردار شهید احمد کاظمی و 14 شهید شهرک مهک دماوند در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) این شهرک برگزار شد.

یادواره سردار شهید احمد کاظمی و 14 شهید مهک دماوند برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، این مراسم نورانی یکشنبه شب با حضور پرشور مردم و خانواده‌‏های معظم شهدا و شمار زیادی از مسئولان شهری و شهرستانی در دماوند برگزار شد.

سخنرانی دریادار دوم پاسدار حمید اباذری، جانشین فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع)،‌ مداحی مجید ذاکرتهرانی، پرده‌‏خوانی حجت‌‏الاسلام سیدمرتضی میرغفاری، قرائت وصیت‏‌نامه تعدادی از 14 شهید شهرک مهک دماوند، برنامه‏‌های این محفل نورانی را تشکیل می‏‌دادند.

برنامه ویژه این مراسم پر از عشق و نور، تشییع پیکر مطهر شهید گمنامی بود که در جای جای و نقطه نقطه این محفل،‌ سیل اشک اهل دل را جاری کرد و از نور و طهارت این پیکر پاک، جان‏های عاشقان صفای دوباره یافت.

این شهید 18 ساله، جوانی از استان کرمان و قرار بود پس از تشییع در استان تهران، در قطعه شهدای گمنام بهشت زهرا (س) یا یکی از یادواره‏‌های شهدای گمنام به خاک سپرده شود.

از آنجایی که احتمال هر چند اندک برای شناسایی شهید می‏‌رفت،‌ مقرر شده است پیکر این شهید گمنام به استان کرمان رفته و در زادگاهش به خاک سپرده شود.

پس از تشییع این پیک پاک،‌ برنامه بسیار اثربخش دیگر مراسم، پرده‌‏خوانی سراسر معرفت و نور حجت‏‌الاسلام سیدمرتضی میرغفاری بود که قلب‏‌های آماده و صفایافته را جلایی دیگر بار بخشید و فریاد و فغان و اشک و آه همگان به آسمان برخواست.

شهیدان محمد پازکی، ‌درویش‏علی کیانی‏‌شاد، محمدعلی ناصاری، محمدقربان مجیدی، حجت‌‏الله گل‏‌محمدی، حسین فرداسدی، علیرضا فرداسدی، قاسم توکلی، داوود محمد شاملو، ‌علی‏بخش حسینی، رضا عنصری، ایوب اسلام‏‌دوست و سردار شهید علی کاظمی،‌ شمع‏‌های نوربخش این مجلس بودند.

همچنین در حاشیه این مراسم، نمایشگاه دفاع مقدس شامل عکس، پوستر و نمادهای دفاع مقدس برگزار شد.

انتهای پیام/2568/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول