اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از مناظره اکبر اعلمی و عباس سلیمی‌نمین

اعلمی: باید اقدامات گذشته آمریکا را فراموش کنیم‌/‌ سلیمی‌نمین: آمریکا ‌خوی استکباری دارد

اکبر اعلمی و عباس سلیمی‌نمین در ‌مناظره‌ای با عنوان 13 آبان ‌به بررسی ارتباط ایران با آمریکا، تسخیر لانه جاسوسی و ... پرداختند.

اعلمی: باید اقدامات گذشته آمریکا را فراموش کنیم‌/‌ سلیمی‌نمین: آمریکا ‌خوی استکباری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مناظره اکبر اعلمی و عباس سلیمی نمین در دانشکده مهندسی فردوسی مشهد با موضوع 13 آبان برگزار شد.

عباس سلیمی‌نمین در این مناظره در ارتباط با تسخیر لانه جاسوسی بیان داشت: تحولاتی در آن زمان رخ داد که دانشجویان به این نتیجه رسیدند که سفارت آمریکا کانونی برای کودتا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و استقلال ایران توسط این سفارت تهدید می‌شود و این در حالی بود که بعد از تسخیر لانه جاسوسی اسناد و مدارکی یافت شد که این حرف دانشجویان را تأیید می‌کرد.

سلیمی‌نمین ‌در مورد دولت موقت گفت: دولت موقت دولتی مستقر و پویا نبود و حتی وقتی سرتیپ قرنی که از پادگان سنندج دفاع می‌کرد و باعث شد این پادگان سقوط نکند آقای بازرگان او را عزل کرد و همچنین دولت بازرگان هیچ موضع‌گیری در ارتباط با آمریکا نداشت.

اعلمی در ادامه گفت: امروز قطع رابطه با آمریکا به ما کمک نکرده لذا باید با یک منطق کافی موضوع حل شود.

سلیمی‌نمین در ادامه اظهار داشت: از لحاظ تاریخی آمریکا رابطه‌اش را با ایران قطع کرد و اگر آمریکا از سلطه‌طلبی خودش دست بردارد رابطه با این کشور برقرار خواهد شد و همانطور که ایران بعد از فروپاشی شوروی شعار مرگ بر شوروی را حذف کرد.

‌اعلمی در ادامه با بیان اینکه چهار گروه موافق و مخالف ارتباط با آمریکا هستند، تصریح کرد: ‌استکبارستیزی در ذات انقلاب اسلامی است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکا کار نادرستی بود اما باید گذشته را فراموش کنیم و به فکر پیشرفت باشیم‌ و اگر ‌جای ‌روحانی به سازمان ملل می‌رفتم حتماً با اوباما دیدار ‌و مصافحه می‌کردم.

سلیمی‌نمین در ادامه این مناظره اظهار داشت: آمریکا در هیچ زمانی برای کودتای 28 مرداد از ملت ایران عذرخواهی نکرد.‌

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در ایران مزدورانی چون مجاهدین خلق داشتند و ملت ایران و بزرگان ایران را مورد ترور قرار می‌دادند، در حالی که ما در هیچ کشوری به فکر کودتا نبوده‌ایم.

سلیمی‌نمین گفت: آمریکا دارای خوی استکباری است و حتی زمانی که ما گروگان‌ها را تحویل دادیم قرار شد پول‌های بلوکه شده ما را برگردانند که تا امروز به این قول خود عمل نکرده‌اند.

‌انتهای پیام/2202/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول