اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌پیشرفت‌های نیروی دریایی ایران به روایت امیر دریادار سیاری

ایران ‌در خلیج عدن امنیت اقتصادی ‌ایجاد کرد/آماده حضور در اقیانوس اطلس هستیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور با اقتدار نیروی دریایی کشور در آب‌های آزاد جهان گفت: آمادگی داریم هر زمان که لازم باشد در اقیانوس اطلس نیز حضور یابیم.

ایران ‌در خلیج عدن امنیت اقتصادی ‌ایجاد کرد/آماده حضور در اقیانوس اطلس هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امشب در برنامه "ققنوس اقیانوس" که به همت انجمن اسلامی دانشگاه مازندران و با هدف بررسی پیشرفت‌های نیروی دریایی کشور در زمینه‌های مختلف در سالن اجتماعات دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن سالروز 13 آبان بیان داشت: امیدوارم دانشجویان امسال نیز با آگاهی و بصیرت در مراسم این روز شرکت کنند و نشان دهند که ما همواره با استکبار در مبارزه بودیم و می‌مانیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه توسعه دریا محور کشور همواره خواسته مقام معظم رهبری بوده است، گفت: امروز قالب تهدیدات از نوع تهدیدات دریایی است و استکبار جهانی نیز در همه عرصه‌های مختلف دریایی حضور پیدا کرده است.

دریادار سیاری با اشاره به اینکه 71 درصد از سطح زمین را آب‌ها گرفته‌اند و 29 درصد بقیه را نیز خشکی‌ها به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: این در حالی است که در قرآن نیز کلمه بحر 32 مرتبه و کلمه بِر 13 مرتبه آمده است که همین نسبت 71 به 29 را تداعی می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: دریاها به عنوان راه تنفسی کشورها محسوب می‌شوند و این درحالی است از مجموع 204 کشور موجود در جهان 44 کشور در خشکی محصور هستند و به نوعی فاقد مجرای تنفسی هستند.

دریادار سیاری با اشاره به اینکه 31 درصد از مرزهای ما مرز دریایی هستند، گفت: از میان 15 کشور همسایه، ما با 12 کشور مرز دریایی داریم و 93 درصد از حمل و نقل کالایی ما نیز توسط دریاها انجام می‌شود.

دریادار سیاری در ادامه تاکید کرد: در زمان جنگ ما امنیت کشتی‌ها را در خلیج فارس ایجاد می‌کردیم اما امروز ما در خلیج عدن امنیت اقتصادی را ایجاد کرده‌ا‌یم و این ظرفیت را نیز داریم که هر زمان که دستور داده شود در آب‌های اقیانوس اطلس نیز حضور پیدا کنیم حتی اگر این زمان فردا باشد.

انتهای پیام/86025/ک30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول