اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

سامانه فیلتراسیون گرد و غبار کارگاه سند‌پلاست صنایع آذرآب اراک افتتاح شد

طی مراسمی با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، قائم مقام مدیرعامل شرکت صنایع آذرآب اراک و جمعی از مسئولان، سامانه فیلتراسیون گرد و غبار کارگاه سند پلاست شرکت صنایع آذرآب اراک افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سامانه فیلتراسیون گرد و غبار کارگاه سند‌پلاست صنایع آذرآب اراک افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، قائم مقام مدیر عامل شرکت صنایع آذرآب اراک بعد از ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی این سامانه، گفت: این سامانه با استفاده از فشار هوا و دستگاه ساینده و مکش موجب جلوگیری از ورود یک تن گرد و غبار در هفته به فضای شهر اراک می‌شود که یکی از اثرات آن جلوگیری از افزایش آلودگی هوای اراک است.

غلامحسین کاتوزیان ادامه داد: عملیات ساخت این دستگاه از اواخر سال گذشته با اختصاص اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال و با هدف کاهش آلودگی ناشی از فعالیت‌های این شرکت آغاز شد.

وی، دستگاه‌های تصفیه آب و صابونی که شرکت صنایع آذرآب ساخته است را بی‌نظیر دانست و خاطرنشان کرد: این نوع دستگاه را تا به حال هیچ شرکتی در کشور ندارد و در صورت تخصیص منابع مالی این محصول را می‌توان به تولید انبوه رساند و در اختیار همه شرکت‌ها قرار داد.

قائم مقام مدیر عامل شرکت صنایع آذرآب اراک تصریح کرد: ساخت فیلترهای مهار کننده آلاینده‌های ناشی از اکسیدهای ناکس و نیتروژن، ساخت دستگاه‌های تصفیه آب و صابون، جدا سازی پسماند از مبداء تا مقصد، ایجاد 10 هکتار فضای سبز در داخل و اطراف شرکت، مدیریت پسماند و... بخشی از اقدامات این شرکت در راستای کاهش آلایندگی هوای شهر اراک است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز گفت: اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که در نیمه نخست امسال 86 روز از ایام را ناسالم گذرانده است.

امیر انصار با اشاره به اینکه تاکنون و در راستای کاهش آلایندگی هوای شهر اراک چهار هزار و 724 خودرو فرسوده از رده خارج شده است، بیان داشت: در بخش حمل و نقل 86 درصد آلایندگی‌ خودروها سهم خودروهای شخصی و 14 درصد سهم خودروهای عمومی است.

وی افزود: براساس پژوهش‌های موجود سهم خودروها در ایجاد این آلاینده‌ها 21 درصد، صنعت 47 درصد، ریزگردهای فرا منطقه‌ای 15 درصد، ریزگردهای محلی 10 درصد و و پروژه های عمرانی و معدن 5 درصد و واحدهای اداری ، تجاری و خانگی 2 درصد مشخص شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در پایان با اشاره به فعالیت گشت‌های شبانه حفاظت محیط زیست برای کنترل فعالیت واحدهای صنعتی آلاینده، متذکر شد: با فعالیت این گشت‌ها تاکنون 50 واحد صنعتی آلاینده شناسایی و 25 واحد نیز تعطیل شده است.

انتهای پیام/87013/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول