اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جدیدترین تحولات امنیتی در آستانه محاکمه مرسی

اوضاع مصر دوباره متشنج شد/ درگیری بین دانشجویان طرفدار و مخالف اخوان/ تدابیر امنیتی در فرودگاه قاهره

در آستانه محاکمه محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر، اوضاع امنیتی در این کشور دوباره متشنج شد و گزارش‌ها از درگیری و تشدید تدابیر امنیتی در فرودگاه قاهره و دیگر مناطق این کشور حکایت دارد.

اوضاع مصر دوباره متشنج شد/ درگیری بین دانشجویان طرفدار و مخالف اخوان/ تدابیر امنیتی در فرودگاه قاهره

به گزارش خبرگزاری فارس حزب «آزادی و عدالت»، شاخه سیاسی گروه اخوان المسلمین در پایگاه خود اعلام کرد که «عصام العریان» معاون رئیس این حزب از حضور و پاسخگویی به دادستانی سر باز زده است.

العریان متهم به قتل معترضان در برابر دفتر اخوان در خیابان «المنیل» شده است. در ادامه این گزارش تأکید شده که العریان تنها حکم ارجاع به دادگاه جنائی قاهره بر اساس این اتهام‌ها را امضا کرده است.

از سوی دیگر در آستانه محاکمه مرسی، نیروهای امنیتی میدان النهضه را با استفاده از سیم خاردار مسدود کرده‌اند و گزارش‌ها حاکی از درگیری میان حامیان و مخالفان مرسی در دانشگاه قاهره است.

وزارت کشور مصر همچنین 6 نفر را در ارتباط با ترور نافرجام وزیر کشور بازداشت کرده و «عمرو زکی» یکی از رهبران اخوان به اتهام شکنجه شهروندان به 15 روز حبس برای ادامه بازجویی‌ها محکوم شده است.

فردا (13 آبان) «محمد مرسی» اولین رئیس جمهور منتخب مردم مصر و تعدادی از رهبران اخوان به اتهام تحریک برای قتل معترضان در دادگاه جنائی قاهره محاکمه خواهند شد؛ تدابیر شدید امنیتی در آستانه این محاکمه در پورت سعید و فرودگاه قاهره ایجاد شده است.

به همین منظور وزارت کشور مصر به حامیان وی هشدار داده که با هرگونه تخلف و عدم رعایت قانون مقابله جدی و قاطع خواهد داشت.

حامیان اخوان نیز تأکید کرده‌اند که فردا به صورت گسترده در میادین اصلی قاهره، سفارتخانه‌ها، دانشگاه‌ها و روبروی وزارت دفاع و دادگاه جنائی قاهره تظاهرات خواهند کرد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول