اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیجار:

ولایی‌ بودن ملت عامل پایداری امنیت ایران در جهان است

امام جمعه بیجار با تأکید بر اطاعت و شناخت و تکلیف‌مداری از ولایت، پیرو ولایت‌ بودن را عامل پایداری امنیت ایران اسلامی عنوان کرد.

ولایی‌ بودن ملت عامل پایداری امنیت ایران در جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌الاسلام علی مرادی شامگاه یکشنبه در مراسم یادواره شهید حسین فهمیده و 23 شهید دانش‌آموز والامقام شهرستان بیجار که با حضور مسئولان و جمع کثیری از دانش آموزان در تالار شهید رجایی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام اظهار کرد: تا زمانی که پیرو ولایت هستیم هیچ آسیبی به کشور وارد نمی‌شود.

وی تأکید کرد: شناخت ولایت و جایگاه ولایت باید برای دانش‌آموزان تبیین شود چرا که شناخت ولایت وظیفه ما و اطاعت از ولایت تکلیف و فرمانبرداری از آن رمز خوشبختی ما خواهد بود.

مرادی با بیان اینکه از ویژگی‌های شهدا پذیرفتن و شناخت امام راحل به عنوان نایب امام زمان (عج) بود بیان کرد: شهدا فرمان امام را فرمان خداوند و اطاعت از امام را اطاعت از خداوند دیدند و به این دلیل بود که شهادت برایشان گوارا بود.

وی گفت: شهدا نه تنها از دنیا بیزار نبودند بلکه همگی به خانواده و محل زندگی خود متعلقاتی داشتند اما از تمامی آن دلبستگی‌ها گذشتند و با ایثار و از خود گذشتگی در جبه حق علیه باطل شرکت کردند.

به گفته امام جمعه بیجار، فضای جبهه، عرصه تحصیل بود و حضور جوانان در جبهه جنگ موجب بصیرت‌افزایی و رشادت‌طلبی آنها شد.

وی تأکید کرد: امروز بر ما واجب است که هر چه رهبری فرمودند فرمان خدا دانسته و از آن پیروی و اطاعت کنند.

مرادی با بیان اینکه شهدا تکلیف‌مدار بودند گفت: آن عزیزان والامقام پیام امام خمینی(ره) را لبیک گفتند و در جبهه جنگ برای اسلام و ایران افتخار آفریدند.

وی خاطرنشان کرد: ما وارث کشوری هستیم که شهدا در این کشور زحمت کشیده و جان و هستی خود را در راه اعتلای انقلاب اسلامی در طبق اخلاص گذاشته و فدا کردند.

مرادی با بیان اینکه دانش‌آموزان و جوانان امروز با آگاهی تمام باید نقشه‌های شوم دشمنان را نقش برآب کنند اظهار کرد: شهدای ما نیز دشمن شناس بودند و هیچ‌گاه فریب دشمن را نمی‌خوردند و بر ما واجب است که آن عزیزان را الگوی خود قرار دهیم.

وی با اشاره به 13 آبان ماه و تأکید بر شرکت تمام مردم در این راهپیمایی گفت: در این روز با مشت‌های گره‌کرده با شرکت در این راهپیمایی موجب حیرت دشمنان نظام خواهیم شد.

امام جمعه بیجار گفت: فضای کشور ما فضای فکر و اندیشه شهدا و ارزش‌های دینی و مهدویان و فضای حسینی و ارزش‌های عاشورایی است و باید قدر این امنیت‌ها را بدانیم.

شعار مرگ بر آمریکا با روحیه انقلابی مردم ایران عجین است

وی با اشاره به شایعات و مطرح کردن شبهه‌ای در زمینه اینکه اینکه با مطرح کردن شعار مرگ بر آمریکا آیا بسترهای ایجاد شده را از بین نمی‌بریم گفت: دشمنان قصد فریب ملت ایران اسلامی را در سر می‌پرورانند که باید با آگاهی اجازه چنین کاری را به دشمن ندهیم.

مرادی با بیان فرمایشات رهبری در خصوص اینکه «ما به کشور آمریکا اعتماد نداریم»، بر سرلوحه قرار دادن فرامین رهبری در این زمینه تأکید و سفارش کرد.

وی افزود: بحث مرگ بر آمریکا به مبارزه با استکبار به عنوان یک نیروی شیرین و همیشگی در اذهان مردم ایران است و ما در سایه مبارزه با استکبار و مبارزه با آمریکا انقلاب را تاکنون حفظ کرده‌ایم.

به گفته خطیب جمعه بیجار، شعار مرگ بر آمریکا با رفتار و روحیه انقلابی مردم ایران عجین و ترک آن امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد: شعار مرگ بر آمریکا شعار کلیدی باقی خواهند ماند زیرا گفتمانی است که مورد تأکید امام خمینی بوده و رهبری بر این موضوع صحه گذاشته‌اند. 

انتهای پیام/79015/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول