اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آرزوی مرگ شیطان یعنی شعارمرگ بر آمریکا

13 آبان؛ نقطه پیوند برگ‌های زرینی از تاریخ آزادگی ملت سرافراز ایران

سیزدهم آبان ماه نقطه پیوند برگ‌های زرینی از تاریخ آزادگی ملت سرافراز ایران است.

13 آبان؛ نقطه پیوند برگ‌های زرینی از تاریخ آزادگی ملت سرافراز ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، همه کسانی که در سال 1357 در شهرهای ایران حضور داشتند و حضور آنها نیز به مثابه تماشاگر نبود، بلکه بازیگر میدان بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب قرن بیستم بودند، بخوبی می‌دانستند که دشمن اصلی آنها شاه و رژیم پهلوی نیست، درست که شاه دشمن اولیه محسوب می‌شد، اما همه آگاه بودند که شاه نوکر اجنبی به ویژه امریکاست و مبارزه با شاه مبارزه با امریکاست. شعار «بعد از شاه نوبت امریکاست»، آن روزها یکی از شعارهای اصلی مردم ایران بود. در حقیقت انقلاب اسلامی در برابر همه حاکمیت غرب ایستاده بود و امریکا را به میدان نبرد کشانده بود و پیروزی انقلاب اسلامی به معنای پیروزی نخستین انقلاب کاملاً مستقل و در عین حال با اندیشه دینی در جهان بود و اینجاست که دو ضلع اصلی جهان آن روز ـ امریکا و شوروی ـ آن را برنمی‌تافتند، به ویژه امریکا که مهم‌ترین پایگاه خود را از دست می‌داد.

13 آبان در کشور ما محمل پیدایش حوادث مختلفی بوده است که در شکل‌دهی تاریخ کشور و انقلاب اسلامی نقشی بزرگ و سرنوشت‌ساز داشته‏اند: 13 آبان 42 تبعید حضرت امام خمینی (ره) در پی قیام مردمی 15 خرداد و اعلام مخالفت ایشان با قانون استعماری - آمریکایی کاپیتولاسیون، 13 آبان 57 شهادت جمع زیادی از دانش‏آموزان و دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران در زمان اوج‏گیری انقلاب و بالاخره 13 آبان 58 تسخیر لانه جاسوسی ایالات متحده توسط دانشجویان پیرو خط امام.

در این میان، واقعه اخیر با توجه به ابعاد و پیامدها و همچنین گستره ملی - بین المللی آن از اهمیت و جایگاه ویژه‏ای در تاریخ انقلاب اسلامی برخوردار شده است به طوری که با گذشت بیش از ربع قرن از آفرینش آن، پیامدها و آثارش همچنان در صحنه سیاست داخلی و خارجی کشور، اثرگذار و بحث‏انگیز است.

این اقدام متهورانه یکی از منحصر به فردترین حرکت‏ها در تاریخ انقلاب‏های اصیل و مردمی جهان بود.پیروزی انقلاب اسلامی جدای از تاثیراتی که در زمینه اندیشه سیاسی و پارادایم حاکم بر مقولات دولت ملت و ساختار حکومت داشت، تاثیرات عمیقی نیز بر استراتژی‏های امنیتی منطقه و توازن قدرت بین غرب و شرق داشت به طوری که کشور ایران را که به عنوان خط مقدم جبهه غرب در مقابله با نفوذ کمونیسم از جایگاه ویژه‏ای نزد دولت مردان ایالات متحده برخوردار بود به یک باره تبدیل به یک هژمون منطقه‏ای با شعار وحدت جهان اسلام و درهم نوردیدن مرزهای جغرافیایی کشورهای مسلمان کرد، که برای هر دو ابرقدرت شرق و غرب خطرناک جلوه می‏کرد.

سیزدهم آبان ماه نقطه پیوند برگ‌های زرینی از تاریخ آزادگی ملت سرافراز ایران است، تبعید معمار بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در سال 1342 به ترکیه، جنایت وحشیانه رژیم پهلوی در قتل‌عام دانش آموزان حماسه آفرین انقلاب در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی امریکا در سال 1358 از رویدادهای مهم انقلاب است. در واقع یوم‌الله 13 آبان ماه 1357 صدای آزادی خواهی و استکبار‌ستیزی ملت ایران را به گوش جهانیان رساند و این چنین بود که این روز به نام روز ملی مبارزه با استکبار نامگذاری شد.

امام جمعه، نماینده  و فرماندار سراب هر یک در اظهارنظرهای جداگانه بر ضرورت گرامیداشت 13 آبان تاکید کردند.

امام جمعه سراب: آرزوی مرگ شیطان یعنی شعار مرگ بر آمریکا

حجت الاسلام اکرمی امام جمعه سراب آمریکا را در جهان نماد عینی شیطان و فتنه دانست و اظهار کرد: شعار مرگ بر امریکا یعنی اینکه مردم آرزوی مرگ شیطان را می‌کنند و رستگاری خود را در دوری از شیطان می‌دانند.

وی ادامه داد: شعارمرگ بر آمریکا ریشه‌ای بوده و با ادامه شرارت‌ها و خوی استکباری آمریکا این شعار هم تداوم خواهد داشت.

امام جمعه سراب اظهارات منتسب به حضرت امام خمینی (ره) در مورد شعارمرگ بر آمریکا را فاقد سند و دلیل محکم عنوان و افزود: عبارات بسیاری از امام در نفی استکبار و سلطه‌گری موجود است.

نماینده سراب:

ملت ایران فریب سخنان به ظاهر آشتی جویانه امریکا را نخواهد خورد.

مهناز بهمنی با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا مهم‌ترین نقطه عطف انقلاب اسلامی است، گفت:  شاید به خاطر اهمیتی که این روز تاریخی در اعتلای انقلاب اسلامی داشته است، حضرت امام این روز را ملقب به انقلاب دوم نامیده‌اند.

مهناز بهمنی با اشاره به اینکه واکنش قدرت‌های جهان  به افشاگری‌های اسنودن و سایه جاسوسی‌های آمریکا بر نشست اتحادیه اروپا در هفته اخیر نشان داد که افشاگری‌های این مامور سابق واقعیت داشته ادامه داد: رهبران و مردم جهان 34 سال پس از انقلاب اسلامی این موضوع را درک کرده‌اند و این نشان دهنده بصیرت نافذ انقلاب اسلامی است.

نماینده مردم سراب گفت : تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه، تسخیر لانه جاسوسی و شهادت محمدحسین فهمیده سه واقعه تاریخی است که نمی‌توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری مهم‌تر دانست، زیرا هر کدام در دوره وقوع تاثیر‌گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.

بهمنی با اشاره به بیانات حضرت امام خمینی (ره) ادامه داد : تا زمانی که دولت امریکا از روحیه استکباری خود و تهدید، دست بر ندارد، ملت ایران، فریب سخنان به ظاهر آشتی جویانه دولت امریکا را نخواهد خورد و به هیچ وجه نیز از استقلال، آزادی، منافع ملی و حقوق خود عقب نشینی نخواهد کرد و این موضوع در 34 سال گذشته مورد تاکید ملت ایران بوده است.

*فرماندار سراب: شعار مرگ بر امریکا در 13آبان ماه در آسمان کشور طنین‌انداز می‌شود

فرماندار سراب گفت: دانشجویان پیرو خط امام با بصیرت و آگاهی در روز 13 آبان ماه سال 58 با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا درک صحیح خود را از زمان نشان دادند.

مسعود سعادتی با بیان اینکه بعد از گذشت سال‌ها از آن واقعه هم‌اینک شاهد نگرانی و ناراحتی شرکای بین‌المللی آمریکا و دولت‌های دوست و همپیمان آن کشور از اقدامات جاسوسی دستگاه‌های امنیتی آمریکا هستیم، افزود: جهانیان امروز به بصیرت و آگاهی بالای مردم ایران واقف شدند.

سعادتی افزود: حضور ایران در میز مذاکرات هسته‌ای نشان دهنده حسن نیت مردم و دولت ایران است و این موضوع صادق بودن ایران از یکسو و ادعاهای دروغین واشنگتن در قبال ایران را به افکار عمومی اثبات می‌کند.

فرماندار سراب حضور پررنگ مردم در مراسم ویژه 13 آبان را خواستار شد و بیان داشت: در این روز که روز ملی مبارزه با استکبار نامگذاری شده ، آسمان کشور طنین انداز فریادهای ظلم ستیزی و استقلال خواهی ملت ایران خواهد بود و تا زمانی که خوی استکباری آمریکا ادامه دارد شعار مرگ بر آمریکا نیز تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/60001/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول