اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

13 آبان یادآور سه حادثه تاریخی در ایران اسلامی است

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به مناسبت روز سیزده آبان طی بیانیه‌ای اعلام کرد: 13 آبان یادآور سه حادثه‌ای تاریخی در ایران اسلامی است.

13 آبان یادآور سه حادثه تاریخی در ایران اسلامی است

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الله کلانتری لرستان به مناسبت روز سیزده آبان طی بیانیه‌ای اعلام کرد: سیزدهم آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز یادآور سه حادثه‌ای است که هر کدام یکی از ابعاد مقاومت ملت بزرگ ایران را در برابر زیاده خواهی‌های استکبار به سرکردگی آمریکا ترسیم می‌کند.

در بیانیه مدیرکل آموزش و پرورش لرستان آمده است: مبارزه قاطع حضرت امام خمینی قدس سره با کاپیتولاسیون و مصونیت قضایی کارکنان آمریکا در ایران، منجر به تبعید ایشان در 13 آبان 1343 شد، تظاهرات دانش‌آموزان همراه با سایر اقشار ملت در اوج مبارزات انقلابی، شهادت تعدادی از دانش‌آموزان را در 13 آبان 1357 در پی‌داشت و بالاخره تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در 13 آبان 1358 به تعبیر حضرت امام(ره) انقلاب دومی را ایجاد کرد که بزرگ‌تر از انقلاب اول بود.

این بیانیه می‌افزاید: مسیر روشن و ریشه‌دار مبارزه با استکبار و استعمار پس از نیم قرن مبارزات اسلامی ملت ما، امروز به گفتمان جهانی تبدیل شده و جریان بیداری اسلامی را رقم زده‌است و ایران اسلامی با اقتدار و سربلندی به عنوان پیشتاز بیداری اسلامی توانسته‌است الگویی از پیشرفت در پرتو وحدت و مقاومت را پیش چشم جهانیان ترسیم کند.

در بیانیه مدیرکل آموزش و پرورش لرستان آمده است: از همین‌رو امروز کینه استکبار و مراکز صهیونیستی نسبت به ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگری است و در برابر توطئه پیچیده آنان، راهبرد "نرمش قهرمانانه" از سوی رهبری فرزانه انقلاب، مسیر عبور از این گردنه را ترسیم نموده‌ است.

این بیانیه می‌افزاید: ملت هوشیار و مقاوم ایران به پیروی از خط روشن بنیانگذار انقلاب و جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای بر مبارزه با استکبار پافشاری می‌کنند.

در بیانیه مدیرکل آموزش و پرورش لرستان آمده است: ملت ایران از سویی با اعتماد به مسئولان عالی‌رتبه نظام از خط مشی رهبری معظم خود تبعیت می‌کند و از سویی دیگر خوی استکباری و استعماری را افشاء می‌کنند و جنایات و توطئه‌های استکبار جهانی  را طی 60 سال گذشته علیه ملت ایران و همه ملت‌های آزاده جهان محکوم می‌کند و باور دارد که حضور یکپارچه و پایمردی ملت و طنین فریاد هیهات من‌الذله ملت شریف و ولایت‌مدار ایران پشتوانه مذاکره مقتدرانه است.

این بیانیه می‌افزاید: فرهنگیان متعهد و انقلابی نیز همگام با امت حزب الله مواضع بر حق نظام و مظلومیت توأم با اقتدار جمهوری اسلامی را برای نسل نوجوان و جوان جهان تبیین می‌کنند و رسالت انقلابی خود را در استمرار فداکاری شهدا و جانبازان و ایثارگران ایفا می‌کنند.

در بیانیه مدیرکل آموزش و پرورش لرستان آمده است: دانش‌آموزان عزیز ما با بصیرت انقلابی و ضمن توجه به نقش برجسته‌ای که در آینده علمی و فرهنگی و سیاسی ایران اسلامی باید بر عهده بگیرند، با حضور فعال خود در مراسم 13 آبان و برایابراز انزجار از استکبار جهانی و توطئه‌ علیه جهان اسلام، در همه جای ایران فریاد مرگ بر امریکا و استکبار سر می‌دهند.

این بیانیه می‌افزاید: آموزش و پرورش استان لرستان با گرامیداشت یوم‌الله سیــزده آبــان، فرهنگیان عزیز و دانش‌آموزان انقلابی و همه اقشار عزیز ایران را به حضور پرشور در مراسم باشکوه 13 آبان فرامی‌خواند.

انتهای پیام/2304/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول