اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان مرکزی خبر داد

صدور 86 مجوز ایجاد چاپخانه در استان مرکزی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تاسیس چاپخانه را یکی از مطالبات جدی مردم و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه این استان دانست و گفت: 86 مجوز ایجاد چاپخانه در استان مرکزی صادر شده‌است.

صدور 86 مجوز ایجاد چاپخانه در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مصطفی مشایخی ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی بزرگ‌ترین چاپخانه غرب کشور در اراک اظهار داشت: ایجاد چاپخانه یکی از زیرساخت‌های مهم بخش فرهنگ و هنر است که خوشبختانه در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تاسیس چاپخانه‌ای بزرگ و در شان اصحاب فرهنگ و هنر استان یکی از مطالبات جدی مردم در بدو فعالیتم در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که خوشحالم امروز این مطالبه به حق مردم در آستانه محقق شدن است.

مشایخی بیان داشت: در سال‌های گذشته به دلیل نبود چاپخانه‌های مجهز و بزرگ در استان اهالی فرهنگ و هنر این استان ناچار بودند کارهای چاپی خود را در خارج از استان پیگیری کنند که امروز با لطف خدا و سرمایه گذاری افراد نیک‌اندیش این مطالبه به حق مردم این استان تحقق یافته و امروز شاهد راه‌اندازی یکی از بهترین و مجهز‌ترین چاپخانه‌های غرب کشور در اراک هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه ورود این چاپخانه در استان مرکزی رقابتی زیبا ایجاد کرده و تحولی در بین چاپخانه‌دار‌ها ایجاد شده، از صدور 86 مجوز ایجاد چاپخانه در استان خبر داد و گفت: صدور 81 موافقت‌نامه به منظور تاسیس چاپخانه و 10 مجوز نقل و انتقال دستگاه‌های جدید نیز در دست اقدام است که به زودی نهایی خواهد شد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه سرمایه گذار از تخصص کافی در این زمینه برخوردار است و انگیزه بسیار خوبی نیز دارد که امید می‌رود با حمایت مسئولان و اصحاب فرهنگ و هنر شاهد رونق هر چه بیشتر این چاپخانه باشیم.

مشایخی بر لزوم حمایت از این چاپخانه تاکید کرد و گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های بسیاری که در این چاپخانه انجام شده حمایت از آن بسیار ضروری است و امیدواریم شاهد حمایت‌های مادی و معنوی اهالی استان از این مرکز باشیم.

وی تصریح کرد: بازگشایی مجتمع ستارگان (سینما قصر طلایی اراک) نیز یکی دیگر از خواسته‌های مردم این شهر بود که خوشبختانه توانستیم با حمایت‌های مسئولان و پیگیری‌های مجدانه این مجتمع را بعد از چندین سال تعطیلی بازگشایی کرده و در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر قرار دهیم.

انتهای پیام/87001/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول