اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناگفته‌هایی از مسابقات کشتی نظامیان جهان به روایت سرمربی تیم ایران

قهرمانی ایران با اتکا به کشتی‌گیران نظامی بود/از تیم ملی استفاده نکردم

سرمربی تیم کشتی آزاد نیروهای مسلح می‌گوید: قبل از اعزام تیم کشتی نیروهای مسلح ایران به مسابقات جهانی برخی‌ها نظر داشتند از اعضای تیم ملی استفاده شود که بنده به عنوان سرمربی موافقت نکردم.

قهرمانی ایران با اتکا به کشتی‌گیران نظامی بود/از تیم ملی استفاده نکردم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، به بهانه قهرمانی تیم کشتی ایران در بیست و هشتمین دوره مسابقات کشتی نظامیان جهان، گفت‌وگویی اختصاصی با سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نیروی مسلح انجام دادیم.

نبی‌الله رنجبر که در یکی از روستاهای نور متولد شد در گفت‌وگو با فارس گفت: کار ورزشی‌ام را با کشتی شروع کردم و اکنون حدود 40 سال تجربه کشتی دارم.

سرمربی اهل شهرستان نور تیم آزاد کشتی نیروهای مسلح بیان داشت: از سال 59 به عنوان مربی کشتی فعالیت دارم و در کارنامه‌ام علاوه بر آموزش علاقه‌مندان به کشتی در شهرستان نور 28 سال مربی تیم کشتی نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران کشور  را عهده دار بودم.

وی بیان داشت: حدود 13 سال هم مربی تیم کشتی نیرو های مسلح جمهوری اسلامی ایران هستم.

رنجبر با اشاره به اینکه تیم کشتی نیروهای مسلح کشورمان در دو سال قبل در فنلاند با پنج مدال طلا و دو برنز توانست عنوان قهرمانی تیم کشتی ارتش‌های جهان را کسب کند،در باره آمادگی تیمش در مسابقات امسال تصریح کرد: از اوایل خرداد که مسابقات انتخابی کشتی نیروهای مسلح برگزار شد،نفرات اول هر وزن راهی اردوها شدند.

وی ادامه داد: اردوهای آماده‌سازی در سه مرحله و در سالن پایگاه شکاری مهر آباد و خانه کشتی و در  هر مرحله 20،21 و 16 روز برگزار شد و تیم با آمادگی کامل راهی مسابقات شد.

سرمربی تیم کشتی آزاد نیرو های مسلح کشورمان درباره کیفیت برگزاری مسابقات بیشت و هشتمین دوره رقابت‌های کشتی جهان گفت: رقابت کشتی ارتش‌های جهان با حضور 14 تیم قدرتمند و کشتی گیران زبده از کره، اکراین و قزاق برگزار شد و تیم ایران توانست با حضوری قدرتمند و کسب پنج مدال طلا و دو نقره قهرمان این دوره شود.

رنجبر اضافه کرد: قبل از اعزام تیم برخی‌ها نظر داشتند از اعضای تیم ملی استفاده شود که بنده به عنوان سرمربی موافقت نکردم.

وی بیان داشت: از داشته‌های خودمان و با برگزاری 70 روز اردو توانستیم تیم را با آمادگی کامل به میدان بفرستیم و موفق به قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها شدیم.

رنجبر درباره حضور مدیران غیر ورزشی به عنوان مدیر ورزش گفت: مدیران ورزشی از وزیر ورزش تا رئیس هیئت در شهرستان باید از بین ورزشکاران و کار بلدهای ورزشی باشند تا بتوان در میادین نتیجه مطلوب گرفت و آبروی ورزش و نظام حفظ شود.

سرمربی تیم کشتی آزاد نیروهای مسلح گفت: زمانی که در نور مربی بودم هر سال سه سکو در اختیار تیم ما بود و نور مهد کشتی بود ولی در حال حاضر کشتی نور وضعیت مناسبی ندارد.

رنجبر ادامه داد: کشتی ورزش پهلوانی است،اصالت دارد و باید کوشش کرد تا همواره در همه میادین صاحب سکو شد.

انتهای پیام/86004/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول