اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه عصمتیه سمنان:

وضع فعلی حجاب بانوان و دختران مناسب نیست

مدیر حوزه علمیه عصمتیه سمنان گفت: وضع فعلی حجاب بانوان و دختران در جامعه مناسب نیست و باید در این زمینه اقدامات اساسی صورت گیرد.

وضع فعلی حجاب بانوان و دختران مناسب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، معصومه ذوالفقاری امروز با نامناسب خواندن وضعیت فعلی حجاب بانوان و دختران و مغایرت این شرایط با شأن جامعه اسلامی گفت: وضعیت فعلی حجاب بانوان و دختران مناسب نیست و نمودها و جلوه‏هایی که در جامعه دیده می‏شود در شأن جامعه اسلامی نیست و اگر تدبیر و پیشگیری لازم اندیشیده نشود یقیناً تبدیل به معضل و آسیب فرهنگی و اجتماعی می‏شود و حل و کنترل آن بسیار سخت و یا ناممکن می‏شود.

ذوالفقاری افزود: آسیب‏های اجتماعی معلول بی‏تدبیرها در عمل به آموزه‏های دینی و یا از بی‏توجهی در جهت معرفی کردن الگوهای اسلامی و ایرانی مناسب به نسل امروز است.

وی افزود: عفاف چشمه جوشانی است که اگر در قلب انسان و روح و فکر او جاری شود خود به خود به حجاب منتهی می‏شود و حجاب بدون عفاف آسیب‏پذیر است و در حقیقت آنچه حجاب را پایدار می‏کند، عفاف و حیاست.

سبک زندگی اسلامی در جامعه نهادینه شود

این استاد دروس حوزوی بیان کرد: یکی از راهکارها برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب این است که به جای تکیه بر نوع خاصی از حجاب ترویج ساده‎زیستی درست  اسلامی شود و سبک زندگی به درستی تعریف شود؛ چرا که اگر تعاریف درستی از مسائل اقتصادی و اخلاقی اسلام ارائه شود، بانوان و دختران جوان و نوجوان خود به خود حجاب را برمی‏گزینند.

ذوالفقاری فرهنگ‏سازی را نخستین گام در ترویج عفاف و حجاب دانست و بیان کرد: عملکرد مستقیم باید همراه اصول صحیح امر به معروف و نهی از منکر و با رعایت اصول روان‎شناسی و جامعه‎شناسی باشد؛ چرا که عملکردها و دخالت‏های مقطعی اثرات چندان مطلوبی ندارد.

وی افزود: فرهنگ‎سازی باید به صورت همه جانبه، مستمر و تدریجی در تمام سطوح باشد و فرزندان اعم از دختر و پسر از کودکی در فضای عفاف و حجاب رشد کنند و با مبانی دینی تربیت شوند.

مدیر حوزه علمیه عصمتیه سمنان تأکید کرد: باید تمام نهادهای مسئول دست به دست هم دهند تا موازی کاری که سبب هدر رفتن امکانات مادی و معنوی می‏شود، جلوگیری شود تا فضا، فضای اصلاح شود.

انتهای پیام/2249/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول