اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و عقیدتی بسیج جامعه زنان استان سمنان:

القائات فرهنگی دشمنان مهم‎ترین عامل ترویج بدحجابی است

مدیر آموزش و عقیدتی بسیج جامعه زنان استان سمنان گفت: القائات فرهنگی دشمنان مهم‎ترین عامل ترویج بدحجابی است و باید با این تهاجم مقابله شود.

القائات فرهنگی دشمنان مهم‎ترین عامل ترویج بدحجابی است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، زهرا همتی امروز به بررسی عوامل ترویج بی‎حجابی در جامعه پرداخت و گفت: مهم‎ترین عامل در ترویج و گسترش بدحجابی تهاجمات و القائات فرهنگی دشمنان اسلام است، آنها از زمانی که متوجه اهمیت ارزش‏ها و آرمان‏ها در جوامع اسلامی شدند از هیچ کوششی در فریب مردم دریغ نکردند و سرمایه‏گذاری‏های کلان خود را متوجه تضعیف شعائر اسلامی کردند.

همتی افزود: با بررسی تاریخی این مسئله در ایران و همچنین در بسیاری از کشورهای اسلامی دیگر به وضوح می‏بینیم که حداقل تا دوره محمدشاه قاجار در ایران مسئله حجاب و عفت در کامل‎ترین شکل خود رایج بوده است.

وی عنوان کرد: نخستین انگیزه‏ای که از این دوره به بعد دشمنان خارجی را متوجه مبارزه با حجاب و عفت در کشورهای اسلامی کرد، یافتن بازارهای مناسب برای فروش تولیدات پوشاک آنها بود و برای اینکه بتوانند انواع تولیدات خود را در این کشورها به فروش برسانند ناچار بودند التزام به چادر را در میان دختران و زنان ایرانی در هم شکنند و آنها را به تنوع‎طلبی در امر پوشش به ویژه از نوع غربی و اروپایی عادت دهند.

هویت‏زدایی و تزلزل نهاد خانواده پیامد بدحجابی است

مدیر آموزش و عقیدتی بسیج جامعه زنان استان سمنان نخستین پیامد بدحجابی را تزلزل نهاد خانواده دانست و گفت: اگر زنان جامعه عفت را رعایت نکنند و لذت‏های جنسی و خودنمایی‏ها را به بیرون منزل بکشانند، ناخواسته چنین زنانی عامل تیرگی روابط کانون خانواده خواهند شد.

همتی تصریح کرد: بسیاری از ناسازگاری‏ها و اختلافات زن و شوهر ریشه در عدم رعایت حجاب و عفاف از طرف زوجین دارد؛ چرا که همسران محبت‏ها و لذت‏هایشان را در خارج خانه صرف می‏کنند؛ بنابراین بدون حفظ نظام خانواده و به وجود آوردن محیطی سالم و فرزندانی پاک ضروری است که حجاب و عفاف در جامعه رعایت شود.

وی ادامه داد: دومین پیامد بی‏حجابی ایجاد ناامنی و سلب آرامش است و در حقیقت باید گفت گسترش بدحجابی پویایی را از جامعه می‏زداید و در جامعه‏ای که بدحجابی رواج یابد، چشم و هم‎چشمی‏ها و خودنمایی‏ها نیز رواج می‏یابد و زنان در چنین جامعه‏ای آنچنان ظاهر می‏شوند که چشمان بیشتری را متوجه خود سازند و اینجاست که دامان پاک جامعه آلوده شده و ناامنی و بی‏اعتمادی سیر صعودی یافته و جامعه از فعالیت‏های سالم فرهنگی و اقتصادی و ... باز می‏ماند.

گسترش حجاب مستلزم اهتمام جدی مسئولان است

مدیر آموزش و عقیدتی بسیج جامعه زنان استان سمنان اظهار کرد: اگر زن در جامعه به خودنمایی و آرایش‏های ظاهری بپردازد، ارزش‏هایی چون حجاب و عفاف و حیا و وفا را خدشه‎دار کرده و خود و اجتماع را به تباهی و فساد می‏کشاند.

همتی گفت: هویت‏زدایی نیز از دیگر پیامدهای بدحجابی است که زن بدحجاب هویت خود را در جامعه از دست می‏دهد و ضربه مهلکی بر پیکر جامعه وارد می‏کند.

وی رسیدن به وضعیت مطلوب حجاب را مستلزم هماهنگی و اهتمام تمامی دستگاه‏ها و نهادهای فرهنگی به ویژه صدا و سیما و رسانه‏های ارتباط جمعی دانست و افزود: راهکار گسترش فرهنگ حجاب و عفاف و مقابله با بدحجابی نیازمند برنامه‏ریزی مدون و تدابیر و سیاست‏های سنجیده و هماهنگ نهادها و متولیان فرهنگی است.

انتهای پیام/2249/ق/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول