اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان شد

محدود کردن دشمنی ملت با استکبار جهانی با منطق انقلاب دوم سازگار نیست

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای با اشاره به تلاش عده‌ای برای کمرنگ‌تر کردن فضای ضد‌استکباری جامعه و محدود کردن دشمنی ملت ایران با استکبار جهانی در پرونده هسته‌ای اعلام کرد: این تفکر با منطق انقلاب دوم ملت ایران در 13 آبان 1358 سازگار نیست.

محدود کردن دشمنی ملت با استکبار جهانی با منطق انقلاب دوم سازگار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این اطلاعیه آمده است: سیزدهم آبان‌ماه یادآور حماسه پرغرور فرزندان ایران اسلامی در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز مبارزه با استکبار جهانی و همچنین سالروز تبعید حضرت امام ‌(ره) و سالروز کشتار دانش‌آموزان توسط دژخیمان ستمشاهی است. در این بین تسخیر لانه‌جاسوسی از اهمیت خاصی برخوردار است چنان که امام عظیم‌الشان آن حماسه را انقلاب دوم نامیدند. اسناد به دست آمده پس از تسخیر سفارت آمریکا، حکایت از آن داشت که دولت ایالات متحده آمریکا با تمام توان سعی در نابودی فرهنگ غنی اسلامی و از بین بردن هویت ایرانی و گسترش انواع انحرافات و تحریفات در جامعه ایران داشته است. آنچه مقامات آمریکا را به خشم واداشت، برملا شدن حقایق پنهان و اسناد جاسوسی چندین و چند ساله آنان بود که این حقیقت تاکنون نیز ادامه دارد. شنود مکالمات بسیاری از رهبران کشورهای اروپایی و فاش‌شدن تلاش سرویس‌های جاسوسی آمریکا در کشورهای مختلف، موید دیگری بر سخنان ما است.

در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است: آنچه اهمیت فراوان دارد آن است که آرمان استکبار‌ستیزی نباید کمرنگ شود. شعار مرگ بر آمریکا شعاری منطقی، برآمده از حقیقت، منطبق بر آرمان‌های انقلاب اسلامی و مظهر برائت از مشرکین است. تحمیل هشت سال جنگ و ناامنی بر ملت ایران و حمله به هواپیمای مسافربری توسط ناو وینسنس در کنار تشدید فشارها و تحریم‌های اقتصادی و همچنین تهاجمی گسترده بر‌ فرهنگ دینی و انقلابی تاوان مقاومت ملت ایران در مقابل خواسته‌های جبهه غرب و عدم کرنش در برابر آنان است.

در بخش دیگری از این اطلاعیه اضافه شده است: تشدید تحریم‌ها و فشار برای عقب‌نشینی ملت ایران از حق قانونی بهره‌مندی از فناوری هسته‌ای، بهانه امروز جبهه غرب به رهبری آمریکا برای متوقف کردن ملت مومن ایران در مسیر پیشرفت خود است. با توجه به حساس‌تر شدن مسیر مذاکرات و تلاش عده‌ای برای کمرنگ‌تر کردن فضای ضد‌استکباری جامعه و محدود کردن دشمنی ملت ایران با استکبار جهانی در پرونده هسته‌ای، این نکته به وضوح روشن است که این تفکر با منطق انقلاب دوم ملت ایران در 13 آبان 1358 سازگار نیست، منطقی که برگرفته از شور و شعور حسینی و ذلت‌ناپذیری دائمی ما است.

در این اطلاعیه تاکید شده است: بی‌شک ریشه این دشمنی‌ها را نمی‌توان در مناقشات متداول بین‌المللی جست و جو کرد بلکه علت استمرار کینه‌توزی‌های جبهه غرب به رهبری آمریکا در مقابل ملت ایران ریشه در اسلام‌خواهی و آزادی‌طلبی آنان دارد و تا زمانی که این آرمان‌ها وجود داشته باشند دشمنی دول غربی در پناه بهانه‌های مختلف با ما ادامه خواهد داشت و تا شکل‌گیری تمدنی فراگیر، قوی و مستحکم بر‌اساس آموزه‌های ‌الهی این مبارزه تاریخی بین جریان حق و باطل ادامه خواهد داشت.

در پایان این اطلاعیه آمده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن گرامیداشت یوم‌الله سیزدهم آبان، آحاد ملت شریف ایران را به شرکت پرشور در راهپیمایی این روز و اعلام انزجار از استکبار جهانی و ایادی آن دعوت می‌کند.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

انتهای پیام/2258/م/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول