اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهرود:

13 آبان روز برائت از شیطان بزرگ است

امام جمعه شاهرود گفت: ملت ایران روز 13 آبان را روز برائت از شیطان بزرگ و نمادی برای اظهار نفرت‏ها و بغض‏های فرو خفته خود قرار داده‏اند.

13 آبان روز برائت از شیطان بزرگ است

حجت‏الاسلام والمسلمین محمود ترابی امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان به مناسبت 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی با اشاره به سابقه روشن تجاوز آمریکا گفت: سابقه روشن تجاوز آمریکا و استکبار جهانی با همراهی مزدورانه انگلیس به جنگ جهانی دوم و اشغال ایران باز می‏گردد و بعد از آن کودتای 28 مرداد را برپا کردند.

وی افزود: نقش استکباری روشن آمریکا در کاپیتولاسیون، لانه جاسوسی و در حضور مستشارهای آمریکایی با دریافتی حق توحش در ایران اسلامی را می‏توان اشاره کرد.

امام جمعه شاهرود خاطر نشان کرد: اسرائیل به عنوان ژاندارم آمریکا و سگ دست‎آموز در منطقه و در حقیقت مستعمره آمریکا، این نقش را همچنان می‏خواهد ادامه دهد اما موفق نخواهد شد.

وی تصریح کرد: اما مردم ما با روشن‎بینی تمام ظلم و توحش آمریکا را با تمامی وجود خود درک کرده بلکه حس کرده‏اند و با راهنمایی‏ها و ارشادات پیر فرزانه، رهبر کم‎نظیر خود امام خمینی (ره) و سپس امام دیگر رهبر بزرگ‎وار به مبارزه برخاستند.

ترابی تأکید کرد: ملت ما تمام سختی‏ها و مشکلات و تهمت‏ها و تبلیغات ظالمانه آنها را به جان خریده‏اند و 13 آبان روز برائت از شیطان بزرگ است.

وی افزود: این روز نمادی برای اظهار نفرت‏ها و بغض‏های فروخفته ملت ایران است.

امام جمعه شاهرود با اشاره به نگاه شکار به طعمه آمریکا گفت: ظلم و خوی استکباری آمریکا و نگاه شکار به طعمه آمریکا اختصاص به ایران ندارد، بلکه تمامی دنیا خوی امپریالیستی و حاکمیت مستکبرانه و زورمدارانه آمریکا را درک کرده‏اند.

ترابی بیان کرد: ایران اسلامی محوریت رویارویی بزرگ با آمریکا است و در حال حاضر ملت‏ها به پا خاستن و مبارزه‏ای سرسختانه و همه جانبه با آمریکا را خواستارند.

وی اظهار کرد: ایران اسلامی است که صدای حق و عدالت و ظلم‎ستیزی را محوریت کرده و پرچم مبارزه را برای به پاخاستن جهان افراشته نگه‎ داشته و قطب مخالفت و مبارزه با آمریکا و محوریت مقاومت در دنیای اسلام و در جهان شده است.

امام جمعه شاهرود با اشاره به شعار «مرگ بر آمریکا» گفت: «مرگ بر آمریکا» صدای وحدت‎بخشی است که رعب را در خانه‏های دشمن ایجاد کرده و دل‎های پاک را به سوی خود دعوت و مشت‏ها را گره کرده و گام را در صف مبارزه مستحکم می‏کند.

ترابی با بیان تکلیف ملت ایران تأکید کرد: تکلیف امروز مردم ما دقت در ظرافت‏های این مبارزه و پیچیدگی‏های سیاست در جهان امروز است.

وی افزود: به لطف خدا، سیاست خارجی ما با ویژگی حکمت، مصلحت و عزت محوریت مبارزه در عالم دیپلماسی را به عهده دارد.

امام جمعه شاهرود تصریح کرد: همیشه این‎گونه بوده است که صدای دیپلماسی هر کشور و توانایی در چانه‎زنی آن به اندازه استحکام ملی و ساخت درونی قدرت آن جامعه بستگی دارد.

وی خاطر نشان کرد: امروز حاکمیت یکپارچه قدرت نظام برخاسته از رابطه معنی‎دار مردم و رهبری پشتیبان روشن این مبارزه دیپلماتیک است.

ترابی تأکید کرد: با توجه به این سخنان جای نگرانی نیست که جای (امید) به آینده‎ای روشن است و ما همچنان ایستاده‏ایم.

انتهای پیام/2249/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول