اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واشنگتن به دنبال ترمیم روابط با ریاض/ جان کری در عربستان

وزیر خارجه آمریکا امروز در چارچوب سفر دوره‌ای خود به ۵ کشور عربی و نیز لهستان و فلسطین اشغالی وارد ریاض خواهد شد.

واشنگتن به دنبال ترمیم روابط با ریاض/ جان کری در عربستان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط»، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، امروز سفر دوره‌ای خود به 5 کشور عربی و سپس فلسطین اشغالی و لهستان را آغاز خواهد کرد و نخست وارد ریاض خواهد شد.

«اسامة النقلی» سخنگوی رسمی وزارت خارجه عربستان سعودی گفت که سفر کری به عربستان بسیار سریع خواهد بود و شاهزاده «سعود الفیصل» از او در یک پایگاه نظامی استقبال خواهد کرد و دو طرف درباره کلیات اوضاع در منطقه عربی رایزنی خواهند کرد.

وی افزود که یک کنفرانس خبری نیز در پایان گفت‌وگوهای وزیرخارجه آمریکا برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که سعود الفیصل و کری درباره پرونده‌های مهم مشترک برای دو طرف و از جمله پرونده سوریه گفت‌وگو کنند.

از سوی دیگر، «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز تایید کرد که جان کری امروز سفر دوره‌ای خود را با ورود به ریاض آغاز و در عربستان با مقامات سعودی دیدار خواهد کرد.

وی همچنین بر ماهیت استراتژیک روابط میان آمریکا و عربستان با توجه به میزان تهدیداتی که اکنون علیه دو طرف در منطقه وجود دارد، تاکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عربستان را یک شریک بسیار مهم در پرونده‌هایی مانند سوریه و ایران دانست و گفت که این سفر کری به عربستان در زمان مناسبی صورت می‌گیرد. سفر دوره‌ای وی نیز از امروز تا 11 نوامبر جاری ادامه خواهد یافت و وزیر خارجه علاوه بر عربستان به 4 کشور عربی دیگر و سپس اسرائیل و لهستان سفر خواهد کرد.

کارشناسان سیاسی بر این باورند که سفر کری به منظور اطمینان‌بخشی به عربستان درباره سیاست آمریکا در قبال پرونده‌های منطقه‌ای و تاکید بر مشارکت راهبردی با ریاض صورت می‌گیرد.

اخیرا روابط ریاض و واشنگتن در خصوص پرونده های منطقه از جمله سوریه، مصر و ایران به تنش گرائید.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول