اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شاهرود:

فریاد «مرگ بر آمریکا» را کوبنده‏تر از همیشه سر خواهیم داد

فرمانده سپاه شاهرود گفت: باید در راهپیمایی 13 آبان، فریاد «مرگ بر آمریکا» را کوبنده‏تر از همیشه بر سر آمریکا فریاد زنیم.

فریاد «مرگ بر آمریکا» را کوبنده‏تر از همیشه سر خواهیم داد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، عباس مطهری پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای دانش‎آموز شاهرود و شهید شاخص طاهره هاشمی که با حضور بیش از 200 نفر از دانش‎آموزان بسیجی واحد پیشگام دخترانه شاهد حوزه مقاومت کوثر شاهرود برگزار شد، در سخنانی با اشاره به روز 25 ذی‎الحجه روز نزول آیه هل اتی و روز خانواده گفت: شأن نزول آیه هل اتی به نذر روز سه روزه امام علی و حضرت فاطمه (س) برای حسنین است که در هر سه روز در افطار با توجه به حضور مسکین و یتیم و اسیر و دادن افطاری خود به آنها این آیه نازل شد.

وی افزود: بعد از افطار روز سوم این آیه نازل شد و هدیه‎ای از طعام بهشتی برای اهل بیت (ع) از جانب خداوند فرستاده شد تا افطار کنند.

فرمانده سپاه شاهرود با اشاره به روز مباهله نیز گفت: مثل چنین روزی مسیحیان پیامبر را به مباهله فرا خواندند و زمانی که دیدند پیامبر با اهل بیتش آمده از نظر خود منصرف شدند و حقانیت رسالت پیامبر مشخص شد.

وی با اشاره به ایثار در اسلام اظهار کرد: اسلام دین ایثار و جوان‎مردی است و در طول تاریخ اسلام ما شاهد فداکاری‏های فراوانی بوده‏ایم تا دوران دفاع مقدس و امثال شهید فهمیده‏ها که ایثارگری کردند.

مطهری افزود: ما در شاهرود نیز شهدای دانش‏آموز فراوانی را داشته‏ایم که با سن کم اما با روح بزرگ و درک عمیق و بصیرت ژرف در راه دفاع از اسلام و میهن فداکاری و ایثار کردند.

وی با اشاره به خاطرات شهید محمدرضا حسینی گفت: این شهید 17 ساله وقتی در حال احتضار بود، گفت عیبی ندارد و این‎ها همه فدای امام زمان (عج) و این نشان از عمق درک و معرفت شهدای ما به ولایت بود.

فرمانده سپاه شاهرود با تأکید بر سنجش خود با شهدا بیان کرد: ما باید خود را با شهدا و امثال شهید فهمیده بسنجیم و اعمال خود را در یک کفه و اعمال شهیدان را در کفه دیگر قرار داده و ببینیم چه کرده‏ایم.

وی با تأکید بر استکبارستیزی خاطر نشان کرد: ما باید کفر به طاغوت داشته باشیم و بعد ایمان به خدا چرا که این کفر به طاغوت سبب متصل شدن ما به ریسمان الهی می‎شود و پیروزی از آن ما خواهد بود.

مطهری تصریح کرد: آقا می‏فرماید ما باید تا 40، 50 سال دیگر قله فکری و عملی در منطقه باشیم و زبان فارسی ما زبان مرجع دنیا باشد و هر که می‏خواهد علم بیاموزد زبان فارسی را فراگیرد.

وی با اشاره به تأکید قرآن بر مبارزه با استکبار گفت: آمریکا سردمدار استکبار جهانی است که جنایات مختلفی را علیه انقلاب اسلامی انجام داده است.

فرمانده سپاه با اشاره به گوشه‏ای از این جنایات اظهار کرد: دفاع از منافقان که بیش از 16 هزار و 500 نفر از مردم کشور ما را ترور کردند و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ما در سال 67 و تحریم اقتصادی و تحریک عراق برای جنگ علیه ملت ایران و تقدیم بیش از 218 هزار شهید و ضبط اموال ایران و شهادت دانشمندان هسته‏ای از جمله جنایات آمریکا علیه ملت ایران است.

وی تأکید کرد: ما هیچ دشمنی با آمریکا نداریم و او دشمن ماست؛ چرا که ما اسلام را دین خود انتخاب کرده‏ایم و آنها با این دین رهایی بخش مخالف هستند و باید 13 آبان فریاد مرگ بر آمریکا را کوبنده‏تر از همیشه بر سر آمریکا فریاد زنیم.

انتهای پیام/2249/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول