اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری شهرداری قم خبر داد

آمادگی شهرداری قم در راستای ارائه خدمات مطلوب به عزاداران حسینی

معاون خدمات شهری شهرداری قم از آمادگی شهرداری قم در راستای ارائه خدمات مطلوب به عزاداران حسینی خبر داد.

آمادگی شهرداری قم در راستای ارائه خدمات مطلوب به عزاداران حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) گفت: بر اساس دستور شهردار قم مبنی بر ارتقای کمی و کیفی سطح ارائه خدمات به عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع)، زائران و مجاوران کریمه اهل‌بیت (ع)، اقدامات بسیاری در دستور کار حوزه معاونت خدمات شهری و سازمان‌های تابعه آن قرار گرفته که در قالب ستادهای هشت‌گانه خدمات‌رسانی در سطح مناطق انجام می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی کاروان استقبال از ماه محرم ادامه داد: این کاروان همزمان با ماه محرم در قالب ماشین‌آلات شهرداری به همراه خیمه‌ها، المان‌ها و مدیحه‌سرایی مداحان اهل‌بیت (ع) در سطح مناطق هشت‌گانه شهرداری به حرکت در آمد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اقدامات دیگر ایام محرم تصریح کرد: ایجاد خیمه‌های عزاداری در مبادی ورودی شهر، سیاه‌پوش کردن معابر، شوارع و میادین در سطح کل مناطق با محوریت حرم کریمه اهل‌بیت (ع) و مسجد جمکران از اقدامات دیگر این ایام است.

وی خاطرنشان کرد: بازدیدهای مکرری از هیئت‌ها و مساجد توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در راستای افزایش ضریب ایمنی و پیشگیری از بروز حریق در مساجد، تکایا و هیئت‌های مذهبی و ایمن‌سازی مکان‌های مذکور صورت گرفته است.

اصفهانیان‌مقدم با بیان این‌که آموزش پرسنل هیئت‌ها و مساجد در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در بازدیدهای انجام شده اقدامات کارشناسی در زمینه پیشگیری از بروز حریق، خطرات احتمالی برای عزاداران، آموزش‌های ایمنی مبنی بر رعایت اصول و ضوابط ایمنی برق در مراکز طبخ غذا صورت می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: کپسول‌های اطفای حریق به صورت رایگان از طریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در اختیار مساجد و تکایا قرار می‌گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم عنوان کرد: اقدامات و پیش‌بینی‌های لازم برای مساجد و هیئت‌هایی که نیاز به استقرار خودرو و موتورسیکلت آتش‌نشانی در هنگام برگزاری مراسم داشته باشند از طریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم پس از بررسی‌های کارشناسی صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: ساماندهی موارد مربوط به نصب بنرها و تبلیغات با محوریت سازمان زیباسازی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی انجام می‌شود.

اصفهانیان‌مقدم با اشاره به اقدامات انجام شده در ایستگاه‌های صلواتی گفت: بحث‌های مربوط به سیستم یکپارچه مدیریت پسماند در راستای کنترل نظم، نظافت و پاکیزگی محیط شهری در خصوص ایستگاه‌های صلواتی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این خصوص هماهنگی لازم در خصوص کنترل موارد ایمنی و ترافیکی، نظم و نظافت شهری و تدابیر پیشگیرانه از قبیل تهیه مخازن کارتن پلاست و کیسه‌های زباله در محوطه پیرامون ایستگاه‌های صلواتی با همکاری و مشارکت متولیان ایستگاه‌های صلواتی صورت پذیرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: ماشین‌آلات مکانیزه خدمات شهری و پرسنل نیز در این ایام به طور همه‌ جانبه آماده‌باش هستند تا به طور مطلوب بحث‌های خدمت‌رسانی به عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) و ایجاد نظم و انضباط شهری را شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: مضامین متناسب با ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) روی پارچه‌ها و بنرها نصب می‌شود و از دفتر و بیوت مراجع پیگیری شده تا غنای فرهنگی و افزایش محتوا و بار موضوعات لحاظ شود.

اصفهانیان‌مقدم با اشاره به اقدامات دیگر معاونت خدمات شهری گفت: بحث آماده‌سازی، نظافت، پاکسازی و مناسب‌سازی پیرامون مساجد و تکایا از خاک، نخاله و پسماندهای فعالیت‌های عمرانی و لای‌روبی انهار صورت گرفته است.

وی کنترل آبگرفتگی‌ها در محوطه‌های پیرامون هیئت‌ها، مساجد و شست‌وشوی جداول را از اقدامات دیگر ایام محرم برشمرد. 

معاون خدمات شهری شهرداری قم یادآور شد: با توجه به افزایش میزان تولید زباله در ایام ماه محرم به‌ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی با ابلاغ به پیمانکاران تدابیر لازم مبنی بر افزایش ماشین‌آلات مکانیزه و افزایش نیروهای مورد نیاز پاکبان صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد:‌ بحث متحدالشکل کردن و ساماندهی سیاه‌پوش معابر،‌ میادین و شوارع از اقدامات دیگری است که انجام شده و همچنین بسته‌های فرهنگی به منظور ایام ماه محرم تهیه شده است.

اصفهانیان‌مقدم عنوان کرد: اکیپ‌های سد معبر و تخلفات شهری در راستای پیشگیری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی در سطح مناطق هشت‌گانه با محوریت پیرامون حرم کریمه اهل‌بیت (ع) و مسجد مقدس جمکران در این ایام آماده‌باش هستند.

وی از آماده‌سازی مسیرهای عبور دستجات عزاداری در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در هسته مرکزی شهر خبر داد و افزود: حرکت دسته عزاداری ویژه کارکنان شهرداری در ایام ماه محرم انجام می‌گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تمام مسئولان، متولیان هیئت‌های مذهبی، مساجد و تکایا، خواستار مشارکت همه‌جانبه در راستای ارائه خدمات مطلوب به عزاداران حسینی شد.

انتهای پیام/2258/م/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول