اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی و حرفه‌ای گیلان خبر داد

فعالیت 13 هزار خباز در گیلان

معاون ‌آموزشی فنی و حرفه‌ای گیلان از فعالیت 13 هزار خباز در این استان خبر داد.

فعالیت 13 هزار خباز در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، رحیم عطایی‌پور شامگاه شنبه در همایش کمیته آرد و نان این شهرستان با بیان اینکه نان یک غذای مقدس است، اظهار کرد: اهمیت نان بر کسی پوشیده نیست.

وی یکی از عوامل تاثیرگذار در کیفیت نان را مواد اولیه آن آرد دانست و افزود: هر قدر آرد بهتری وارد چرخه تولید شود نان با کیفیت‌تری نیز به دست مصرف کننده می‌رسد.

عطایی‌پور، دستگاه‌های پیشرفته امروز برای پخت نان را از دیگر عوامل کیفیت نان اعلام کرد و گفت: مهارت خباز برای آماده کردن خمیر و پخت آن نیز از دیگر عواملی است که می‌تواند در کیفیت نان تاثیر بگذارد.

وی با اشاره به اینکه امروز با وجود آزمایشگاه‌های تئوری و عملی فرآیند استادشاگردی کنار گذاشته شده است، یادآور شد: فرد می‌تواند با شرکت در کلاس‌های آموزشی خباز ماهری شود.

این مسئول، با بیان اینکه 13 هزار نفر در گیلان مشغول به خبازی هستند، تصریح کرد: فنی و حرفه‌ای در نظر دارد در یک دوره پنج ساله آموزش‌های لازم را به نانواها ارائه دهد و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده با توجه به اینکه از استان‌های دیگر کمی عقب هستیم مقرر شده تا در هر سال 2 هزار و 500 نفر برای آموزش به مراکز معرفی شوند.

معاون فنی و حرفه‌ای گیلان خاطرنشان کرد: 15 استاندارد برای آموزش به خبازان در شاخه‌های مختلف در نظر گرفته شده است و افراد مشغول به کار در نانوایی‌ها از طریق کمیته آرد و غله به مراکز فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/84002/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول