اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خواستار شد

اهتمام شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب طرح مدیریت متمرکز مساجد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خواستار اهتمام شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب طرح مدیریت متمرکز مساجد شد و گفت: در شرایط کنونی مساجد متولیان زیادی دارند و عقاید و مدیریت‌‌های مختلف کارایی مساجد را کم می‌کند.

اهتمام شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب طرح مدیریت متمرکز مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیدمرتضی اسماعیلی‌طبا شنبه شب در آیین اختتامیه آسمانی‌ها ویژه طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که در تالار شهید آوینی برگزار شد، با بیان اینکه حرکت بزرگی در کانون‌های مساجد شکل گرفته است، بیان کرد: مساجد قبل از پیروزی انقلاب نقش بسیار مهمی داشتند و از بعد انقلاب نقش مساجد تقویت شد.

وی تصریح کرد: با توجه به ضرورت اثرگذاری کانون‌های مساجد در عرصه فرهنگ، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد راه‌اندازی شده و فعالیت‌های جدیدی شکل گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه در شرایط کنونی جنگ عظیمی در عرصه فرهنگ در جریان است، تصریح کرد: این جنگ به صورت خاموش ولی در سطح وسیع علیه ما جریان دارد.

وی با اشاره به حضور کانون‌های مساجد در سطح وسیع و با پراکندگی مناسب یادآور شد: اهل مسجد آمادگی مطلوبی برای کار فرهنگی دارند و باید با استفاده از این ظرفیت جامعه را برای مبارزه با این جنگ عظیم آماده کرد.

اسماعیلی‌طبا با بیان اینکه در عرصه‌های هنری باید فعالیت‌های اثرگذاری داشته باشیم، بیان کرد: در عرصه فیلم، فیلم‌نامه و فضای سایبری باید کانون‌های مساجد به مقابله با تهاجم همه‌جانبه‌ علیه انقلاب و اسلام بپردازند و آثار ارزشمندی تولید کنند.

وی با اشاره به ارائه طرح مدیریت متمرکز مسجد و ارائه آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی مساجد متولیان زیادی دارند و عقاید و مدیریت‌‌های مختلف کارایی مساجد را در مباحث فرهنگی کم می‌کند و در صورتی که مدیریت متمرکز مساجد محقق شود شاهد اثرگذاری کارهای فرهنگی خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ردیف بودجه مستقلی ندارند، بیان کرد: این طرح در آستانه به نتیجه رسیدن است و با اختصاص ردیف بودجه مستقل شاهد تقویت فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خواهیم بود.

وی با تاکید بر آموزش آکادمیک مدیران و کارشناسان کانون‌های مساجد بیان کرد: به زودی رشته مدیریت فرهنگی اماکن مذهبی در مقطع کارشناسی ارشد راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/78002/غ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول