اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیجار:

تحقق دستورات دین مبتنی بر احیای امر به معروف و نهی از منکر است

امام جمعه بیجار با بیان اینکه هدف قیام و نهضت عاشورای حسینی امر به معروف و نهی از منکر است گفت: تحقق دستورات دین مبتنی بر احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

تحقق دستورات دین مبتنی بر احیای امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌الاسلام علی مرادی شنبه‌شب در جلسه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بیجار که با اعضای این ستاد در سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) اظهار کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین هدف قیام عاشورای حسینی است.

وی با تأکید بر ترویج و تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: امام حسین (ع) اصلی‌ترین هدف قیام عاشورا را برپایی فریضه امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت خویش اعلام کرد.

مرادی رأس و اوج قله رفیع رسالت پیامبران و امامان را انجام و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: تحقق و اجرای احکام و فریضه دینی در سایه و مبتنی بر احیا امر به معروف و نهی از منکر است.

خطیب جمعه بیجار با بیان اینکه امام حسین(ع) شهید راه امر به معروف است بیان کرد: رساترین شعار امام حسین در نهضت عاشورا احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه امام حسین اصلاح امت و جامعه را در گرو امر به معروف و نهی از منکر دانستند، بر ضرورت ادامه راه و هدف والای امام حسین(ع) تأکید کرد.

مرادی با بیان اینکه انحرافات در جامعه در میان افراد با تذکر کتبی یا لسانی و تذکر چندین باره اصلاح شود اما گاهی جامعه به وضعیتی دچار می‌شود که احیای این فریضتین خون امام حسین(ع) را می‌خواهد.

بی‌تفاوتی در جامعه منجر به فساد خواهد شد

امام جمعه بیجار با بیان اینکه بی‌تفاوتی به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر منجر به فساد جامعه خواهد شد بر ترویج و احیای این فریضتین ارزشی تأکید کرد.

رییس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر بیجار با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) گفت: اهتمام به احیای امر به معروف منجر می‌شود که فرد خود اهل معروف خواهد شد.

مرادی تمامی ارزش‌های دینی را مبتنی بر احیای فریضتین امر به معروف عنوان کرد و گفت: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر منجر می‌شد تمام ارزش‌های دینی دیگر در جامعه رخ بنماید.

امام جمعه بیجار اظهار کرد: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شود و ناهنجاری‌ها جای هنجارها را بدهد جامعه سرشار از فساد خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: خون شهدا و رشادت و ایثارگری‌های رزمندگان برای احیای و اجرای فریضه امر به معرف و نهی از منکر در جامعه بوده است و بر ماست در راستای ترویج این فریضتین تمامی تلاش خود را به کار گیریم.

انتهای پیام/79015/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول