اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیجار:

نهضت اسلامی برگرفته از قیام عاشورای حسینی است

فرماندار بیجار گفت: نهضت اسلامی برگرفته از قیام عاشورای حسینی است.

نهضت اسلامی برگرفته از قیام عاشورای حسینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حمدالله کریمی شنبه‌شب در جلسه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بیجار که با حضور امام جمعه و اعضای ستاد در سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری ماه محرم، اظهار کرد: می‌توان از ظرفیت ماه محرم و توجه به اهداف قیام و نهضت عاشورایی امام حسین (ع) بهره کافی برد.

وی با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر تنها به تذکرات عادی نسبت به بعضی گناهان جزئی خلاصه نمی‏شود، ادامه داد: قیام بر ضد حکومت ستمگر و تلاش برای اصلاح ساختار سیاسی جامعه و تشکیل حکومتی بر اساس حق و قرآن نیز از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است.

فرماندار بیجار با بیان اینکه انقلاب ایران اسلامی برگرفته از عاشورای حسینی است، خاطرنشان کرد: تعمیق ارزش‌ها و باورهای انقلاب اسلامی و  آرمان‌های امام راحل که برگرفته از مکتب حسینی است از جمله کارها در راستای ترویج این فرهنگ عظیم و ارزشی است.

کریمی با اشاره به نامگذاری ایام هفته اول محرم به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر، یکی از ظرفیت‌های مهم این نامگذاری را  بحث احیای امر به معروف و نهی از منکر و اشاعه تعالیم مکتب اسلام ناب محمدی (ص) در این ایام عنوان کرد.

فرماندار بیجار بر اجرای برنامه‌های محتوایی در این ایام تأکید کرد و خواستار گسترش فرهنگ عاشورایی خصوصاً میان جوانان شد.

وی با اشاره به اینکه رسالت مسئولان هیئت‌های مذهبی در قالب شیوه‌های صحیح عزاداری و اعلام و تبیین پیام‌های عاشورایی نقش سنگینی عهده‌دار هستند افزود: مسئولان هیئت‌های مذهبی با رویکردهای عملی می‌توانند تبیین‌کننده ابعاد قیام امام حسین (ع) باشند.

* برگزاری همایش بزرگ عاشورائیان در بیجار

فرماندار بیجار در ادامه از برگزاری همایش بزرگ عاشوراییان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان و شرکت حدود 500 نفر و برگزاری همایش دانش‌آموزی در این ایام در بیجار خبر داد.

وی با بیان اینکه همایش عاشورا شورانگیزترین همایش‌هاست، بیان کرد: همایش عاشورایی می‌تواند هر ساله احساسات بسیاری از انسان‌ها را برانگیخته و به فیض معنوی برساند.

فرماندار بیجار در پایان بر احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه در راستای جلوگیری از تهاجمات فرهنگی تأکید کرد و ابراز داشت: تهاجم فرهنگی در راستای کم‌رنگ کردن ریشه اعتقادات مذهبی به ویژه میان جوانان و جدایی آنها از امام حسین(ع) است.

انتهای پیام/79015/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول