اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌‌الله موحدی کرمانی:

مذاکرات مقتدرانه انجام شود / حق با ماست و غرب و دشمنان با باطلند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه از امام حسین آموخته‌ایم که باید مقابل ظالمان ایستاد، گفت: در مذاکرات مقتدرانه صحبت شود و احساس ضعف نکنیم زیرا حق با ماست و غرب و دشمنان با باطلند.

مذاکرات مقتدرانه انجام شود / حق با ماست و غرب و دشمنان با باطلند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، همایش مسئولین هیئت‌های مذهبی مشهد با حضور آیت‌‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی امام جمعه موقت تهران و حسین صباغیان دبیر شورای هیئت‌های مذهبی کشور و رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان رضوی و حسین نمازی‌فر معاون فرهنگی، آموزشی، پژوهشی سازمان تبلیغات خراسان رضوی شب گذشته در محل مهدیه مشهد برگزار شد.

در ابتدا حسین نمازی‌فر با گرامیداشت فرا رسیدن ایام محرم عنوان کرد: ماه محرم ماه عزا است و هیئت‌های مذهبی باید مکان‌هایی باشند برای انس با خدا و قرآن و از هرگونه افراط و تفریط عاری و به دور باشند.

وی با ارائه گزارش کوتاهی از شورای هیئت‌های مذهبی مشهد افزود: شورای هیئت‌های مذهبی از جمعی از مسئولین هیئت‌های مذهبی استان تشیکیل شده‌اند که باید این افراد از تمام انرژی خود و ظرفیت های موجود استفاده کنند تا روز به روز شاهد رونق بیشتر عزاداری‌های حسینی باشیم.

نمازی‌فر افزود: هیئت‌ها از مسئولین شورا انتظار دارند که نیازها و احتیاجات‌شان برآورده گردد تا با یکپارچگی و وحدت روز به روز برنامه‌های فرهنگی و دینی بیشتری را انجام دهند.

در ادامه آیت‌لله موحدی کرمانی عنوان کرد:‌ از بدو خلقت حضرت آدم (ع) خداوند برای انسان الگوهایی آفرید که آن الگوها همان پنج تن آل عبا بودند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به حادثه کربلا افزود: یکی از الگوهای اساسی برای بشر وجود امام حسین (ع) است که نشانه کامل بندگی خداوند است. 

وی افزود: در زیارت عاشورا ما از خداوند درخواست می‌کنیم که ما را ثابت‌‌قدم نگاه دارد همچنان که یاران امام حسین (ع) را قرار داده است.

موحدی کرمانی تصریح کرد: دشمن را باید بسیار کوچک شمرد و از آن نترسید این درسی است که از امام حسین آموخته‌ایم و باید مقابل ستمگران و ظالمان ایستاد زیرا پیروزی برای کسانی است که حق با آنها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در مذاکره با غرب باید سخنان مقام معظم رهبری را اطاعت کرد که فرمودند صحبت‌ها باید به صورت نرمش قهرمانانه صورت گیرد یعنی به صورت مقتدرانه صحبت شود و احساس ضعف نکنیم زیرا حق با ما است و غرب و دشمنان با باطلند.

موحدی کرمانی مرز بین مؤمن و غیرمؤمن را ترس دانست و افزود:‌ مؤمن همیشه می‌گوید حق با من است و چون این‌گونه است پس پیروزی همیشه از آن ما است و غیر مؤمن چنین تفکری ندارد و همیشه می‌ترسد.

وی با اشاره به پنج الگو که از امام حسین می‌توان آموخت و بدان عمل کرد، افزود: از جمله این پنج الگو اعتقاد به پیروز شدن در زمانی که حق با ما است، اطمینان و آرامش، استقامت و صبر، ایثار و تدبیر و آرامش است ریشه آن توکل برخدا است که اگر کار به خدا سپرده شود آرامش نمایان می‌گردد.

عضو مجلس خبرگان رهبری عزت را در گرو صبر خواند و افزود: در مقابل دشمن باید صبر کرد و عاجز نشد، در بحث ایثار نیز امام حسین (ع) هرچه داشت در راه دین گذاشت و به این عزت جهانی نیز رسید.

موحدی‌کرمانی در پایان در مورد تدبیر خاطرنشان کرد: در بحث تدبیر نیز باید این سخن مقام معظم رهبری مدنظر قرار گیرد که حکمت، مصلحت و عزت کشور باید حفظ شود که همه موارد فوق نشأت گرفته از تدبیر است.

انتهای پیام/2202/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول