اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار / دبیر مجمع جهانی اهل بیت(ع):

تکفیری‌ها واقعیت‌ها را تحریف می‌کنند

دبیر مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: تکفیری‌ها تلاش می‌کنند که واقعیت‌ها را دگرگون و تحریف کنند.

تکفیری‌ها واقعیت‌ها را تحریف می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری در آئین افتتاح مجمع جهانی اهل بیت (ع) در خوزستان که شنبه‌شب در محل دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، اظهار کرد: مجمع جهانی اهل بیت(ع) خانه و مرجع تمام پیروان اهل بیت(ع) در تمام دنیا است.

وی با بیان اینکه رسالت مجمع جهانی اهل بیت(ع) بین‌المللی است، افزود: این مجمع از 24 سال قبل با حضور نمایندگان و شخصیت‌های برجسته از کشورهای مختلف تشکیل به کار کرد و اکنون حدود 600 عضو خارجی و 100 عضو ایرانی در این مجمع فعالیت می‌کنند.

دبیر مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه دانشگاه امیرالمؤمنین پایگاه علم و دانش بوده و از همه مهم‌تر به نام مقدس حضرت علی(ع) مزین شده است، بیان داشت: امروز بسیار خرسندیم که مجمع جهانی اهل بیت(ع) استان در این دانشگاه دایر شده است.

وی اضافه کرد: تکفیری‌ها تلاش می‌کنند که واقعیت‌ها را به یقین تحریف کنند، بنابراین جوانان متدین ما باید بدانند که کدام روایات صحیح و یا نادرست است.

اختری ادامه داد: وهابیت و تکفیری به قدری پا را فراتر نهاده که روایت ثقلین را که از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است، تحریف می‌کنند؛ این در حالی است که خود اهل تسنن در صحت این حدیث کتب بسیاری نوشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه معرفی کامل و دقیق اسلام ناب محمدی(ص) در دنیا از اهداف مهم مجمع جهانی اهل بیت(ع) به شمار می‌رود، متذکر شد: مشکل اصلی که در مقابله با اسلام و مکتب وجود دارد، جهل بیش از حد است. اگر می‌بینیم کسانی به پیامبر اکرم(ص) و قرآن اهانت می‌کنند به دلیل آن است که رسول خدا(ص) و اسلام را نشناخته‌اند.

دبیر مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: مخالفت وهابیت تکفیری با تشیع و مکتب اهل بیت (ع) نشأت گرفته از جهل، نادانی، تعصب و تحجری است که در آنها وجود دارد، بنابراین یکی از رسالت‌های ما تبیین، تشریع، تشریح و بیان مکتب اسلام و معارف اهل بیت(ع) در دنیا است.

وی ادامه داد: مکتب جهانی اهل بیت (ع) در جهت ترویج معارف اسلامی به اهل بیت(ع) بیش از هزاران کتاب با 50 زبان مختلف دنیا به چاپ رسانده است.

اختری عنوان کرد: ایجاد الفت، مودت و موهبت با بیان درست و اخلاق برگرفته از سیره پیامبر و ائمه بین عالم بشریت از دیگر اهداف این مجمع به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: حمایت و پشتیبانی از پیمان اهل بیت(ع) و حقوق آنها در کشورهای مختلف، موضع‌گیری‌های به حق از حقوق مسلمانان، دفاع از فلسطین و دیگر مسلمان و پاسخگویی به شبهات از دیگر اهداف مجمع جهانی اهل بیت(ع) می‌باشد.

اختری با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های ما پاسخ دادن به شباهتی است که از طریق رسانه‌ها، مجلات و روزنامه‌ها منتشر شده است، یادآور شد: ما باید بر روی اعتقادات سست ایمان کار کنیم تا مورد هجوم دشمنان قرار نگیرند در واقع رسالت ما حراست و حصانت از اسلام مکتب قرآن و اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام/72015/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول