اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

فرهنگ حسینی عامل پیروزی شیعیان است

امام جمعه قم گفت: آنچه در مقابل اندیشه یزیدی ایستادگی کرد، فرهنگ حسینی بود و تمسک به این فرهنگ در همه دوران‌ها موجب پیروزی شیعیان شده است.

فرهنگ حسینی عامل پیروزی شیعیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی شنبه‌شب در ششمین کنگره شعر عاشورایی که در حرم مطهر فاطمه معصومه(س) برگزار شد، برپایی این همایش عظیم را در جوار بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(ع) نشانه‌ای دیگر از معنویت آن دانست و اظهار داشت: این امر موجب برجستگی کار و برکت بیشتر آن خواهد شد.

وی در ادامه به حادثه عاشورا به عنوان جریانی در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: اباعبدالله(ع) از زمانی که از مدینه به سمت مکه و سپس به سمت کربلا حرکت کردند گفتار و رفتاری از خود نشان دادند که موجب ماندگاری در تاریخ شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه هدف امام حسین(ع) از این سفر احیای امر به معروف و نهی از منکر و اسلام ناب جد گرامی‌شان بود، خاطرنشان کرد: ایشان در حالی که مناسک حج را نیمه‌کاره گذاشته بودند به سمت کربلا عزیمت کردند تا درس بزرگ شهادت و شهامت را به همه انسان‌ها در تمام دوران‌ها بدهند.

وی ادامه داد: بر همه مسلمانان به‌ویژه شیعیان لازم است درس‌ها و پیام‌های عاشورا را در هر عصر و زمان بشناسند و برای این کار نیازمند بصیرت و شهامت هستند چراکه در طول تاریخ بوده‌اند انسان‌هایی که اوضاع را درک می‌کردند ولی آنقدر شجاع نبودند که حقیقت را بگویند.

سعیدی با تاکید بر صف‌شناسی و صف‌بندی در میان حق و باطل عنوان داشت: باید ویژگی‌ها و عوامل و نیز چگونگی شکل‌گیری یزیدیان را در هر دورانی بشناسیم و تبیین کنیم.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) در بخش دیگری از سخنان خود شعر آیینی و لزوم توجه به محتوای آن را مورد توجه قرار داد و گفت: انحراف از مسیر حق و صحیح را باید همواره رصد و بیان کرد زیرا می‌بینیم بعضی افراد سبک‌هایی را ارائه می‌کنند که به یقین اهل بیت(ع) هم از آن راضی نیستند.

وی بیان داشت: در گذشته این‌گونه نبود که برای مداحی و مرثیه‌سرایی قیمتی از قبل تعیین کنند و نرخ برای این کارها وجود نداشت.

سعیدی با اشاره به تمسک امام حسین(ع) و یارانش به قرآن و سنت پیامبر(ص) در تمام لحظه‌های جریان عاشورا تصریح کرد: ایشان با همین روش توانستند اسلام ناب و مکتب تشیع را احیا و حفظ کنند.

امام جمعه قم با تاکید بر زمان‌شناسی و درک عوامل شکل‌گیری هویت یزیدی در هر عصر و زمان بیان داشت: آنچه یزید و یزیدیان را به چالش کشید و در مقابل توطئه‌های آنان ایستاد، فرهنگ حسینی بود و هرگاه مسلمانان بخواهند در مقابل ظلم بایستند باید به این فرهنگ تمسک کنند که نمونه بارز آن ایستادگی در مقابل فتنه 88 بود.

وی ولایت فقیه را چشم بیدار امت در دوران غیبت دانست و افزود: حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای امروز این مسئولیت سترگ را بر عهده گرفته‌اند.

انتهای پیام/78004/غ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول