اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

به دنبال احضار دبیرکل جمعیت «الوفاق» از سوی دادستانی بحرین:

معارض بحرینی: آل‌خلیفه با فشار بر رهبران از پاسخ به مطالبات مردمی فرار می‌کند

به دنبال احضار دبیرکل جمعیت «الوفاق» بحرین از سوی دادستانی این کشور یکی از رهبران معارض بحرینی تاکید کرد، آل‌خلیفه با تحت فشار گذاشتن رهبران معارض از پاسخ به مطالبات و خواسته‌های مردمی فرار می‌کند.

معارض بحرینی: آل‌خلیفه با فشار بر رهبران از پاسخ به مطالبات مردمی فرار می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در منامه، جمعیت «الوفاق»، بزرگ‌ترین گروه معارض بحرینی اعلام کرد که دادستانی عمومی بحرین روز شنبه احضاریه‌ای برای شیخ «علی سلمان»، دبیرکل این جمعیت ارسال و از وی خواست تا روز یک‌شنبه در مرکز پلیس «النعیم» حاضر شده و برخی سوالات پاسخ گوید.

یکی از رهبران این جمعیت این اقدام حکومن بحرین را فرار به جلو از طریق تنگ‌تر کردن حلقه فشار بر رهبران سیاسی بحرینی جهت فرار از ادای خواسته‌ها و مطالبات برحق مردم بحرین برشمرد.

«مجید میلاد»، عضو دبیرخانه جمعیت الوفاق بحرین در این‌باره توضیح داد که در احضاریه‌ای که برای شیخ علی سلمان ارسال شده، واژه «متهم» استفاده شده است.

جمعیت الوفاق روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن را در اختیار دفتر خبرگزاری فارس در منامه قرار داد، اعلام کرد که شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق درحالی احضاریه خود را دریافت کرده و قرار است، فردا در مرکز پلیس النعیم حاضر شود که تاکنون تفهیم اتهام نشده و به نظر می‌رسد، این اقدام حکومت بحرین در راستای فشارهای سیاسی اعمال شده از سوی این حکومت و انتقام از گروه‌های معارض بحرینی است که به صورت مسالمت‌آمیز دمکراسی و رد استبداد و دیکتاتوری را فریاد می‌زنند.

از سوی دیگر «احمد العلوی»، عضو دایره سیاسی جمعیت الوفاق بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در منامه تاکید کرد: ما براین باور هستیم که حکومت بحرین تلاش می‌کند، با تنگ‌ کردن حلقه فشار بر رهبران سیاسی ضمن فرار به جلو، از تحقق خواسته‌ها و مطالبات مردمی شانه خالی کند، به ویژه که هم اکنون با محکومیت‌های گسترده در عرصه بین المللی نیز مواجه شده و تمام تلاش‌هایش برای تحریف حقایق جاری در بحرین و نشان دادن اعتراض‌های مسالمت‌امیز مردمی در این کشور به عنوان اقدامات و تحرکاتی تروریستی با شکست مواجه شده است.

وی درباره وجود رابطه میان احضار شیخ علی سلمان و تصمیم گروه‌های معارض بحرینی مبنی بر عدم مشارکت در مذاکره با نظام و تعلیق این گفت‌وگوها گفت: این اقدام حکومت بحرین پس از تعلیق مذاکره و گفت‌وگو با نظام از سوی گروه‌های معارض بحرینی صورت گرفت، چون نظام خود را در این گفت‌وگوها جدی نشان نمی‌دهد و این مذاکرات را نه برای خارج کردن کشور از بحران که برای تلف کردن وقت و بهبود وجهه خود در عرصه بین المللی به راه انداخته است.

العلوی در ادامه به این نکته اشاره کرد که حکومت بحرین تمام تلاش خود را به کار می‌بندد تا گفت‌وگوها و مذاکرات به راه حلی دست پیدا نکند و به همین دلیل روی به تحت فشار گذاشتن معارضان جهت ابقای آنها پای میز مذاکره کرده، در حالی‌که معارضان نیز تصمیم خود را گرفته و هیچ‌گاه تسلیم این فشارها نخواهند شد.

این رهبر معارض بحرینی تاکید کرد که گروه‌های معارض بحرینی تصمیم خود درباره عدم حضور پای میز مذاکره را گرفته‌اند و این اقدامات نه تنها کشور را به راحلی سوق نخواهد داد، بلکه موجب تشدید اوضاع در کشور خواهد شد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول