اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان مرکزی سوگند یاد کردند

طی مراسمی با حضور رئیس دادگاه مطبوعات استان مرکزی اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان مرکزی در محضر قرآن کریم سوگند یاد کردند.

اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان مرکزی سوگند یاد کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان مرکزی متشکل از 14 نفر ظهر امروز ضمن سوگند به قرآن کریم فعالیت خود را به مدت دو سال آغاز کردند.

رئیس دادگاه مطبوعات استان مرکزی در این مراسم گفت: رسانه‌ها در جامعه از اهمیت بسیار بالایی در امر آگاهی بخشی و اطلاع‌ رسانی برخوردارند که بدون وجود آنها رسیدن به پیشرفت و توسعه امکان‌پذیر نخواهد بود.

محمدرضا عدالتخواه افزود: رسانه‌ها به عنوان چشمان بیدار جامعه به خوبی مشکلات و کاستی‌ها را رصد کرده و با بازگویی آنها به مسئولان موجب رفع و کاهش مشکلات خواهند شد.

وی با تاکید بر نقش مهم و ارزنده رسانه‌ها در امر آگاه‌سازی جامعه خاطر نشان ساخت: رسانه‌ها می‌توانند با انتقادهای سازنده عملکرد مسئولان را در اجرای هر چه بهتر وظایف یاری رسانده و موجب افزایش امید و نشاط در جامعه شوند.

رئیس دادگاه مطبوعات استان مرکزی با بیان اینکه انتقاد سازنده منطقی و  مستدل مورد تایید همگان بوده و از نیازهای مهم جامعه برای رسیدن به پیشرفت به شمار می‌رود، گفت: اصحاب رسانه نباید در انتقادهای خود قصد تخریب، تسویه حساب‌های سیاسی، جناحی و شخصی داشته و به تشویش اذهان عمومی بپردازند.

عدالتخواه با اشاره به اینکه مطبوعات و رسانه‌ها باید بکوشند آرامش را در جامعه ایجاد کرده و به بهانه آزادی به اشاعه اکاذیب نپردازند، تاکید کرد: رسانه‌ها نباید مردم را نسبت به مسئولین تلاشگر و خدوم در سطح مدیریتی بدبین کرده بلکه باید افرادی که صاحب قلم و تریبون هستند مردم را امیدوار کنند.

وی پرهیز از بزرگنمایی مشکلات پیش روی کشور، توجه به سرعت و دقت، امانت‌داری در انتشار اخبار را از وظایف مهم اصحاب مطبوعات عنوان کرد و ادامه داد: انتقاد سازنده و صحیح باعث پویایی و رشد جامعه می‌شود.

 اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان مرکزی محسن تاج آباد، علی اصغر حمزه‌لو، سید حسن شریفی، سیف‌الله کریم‌زاده،جواد شعبانی، محمد علی کمالی نهاد، محسن خطیب‌آرا، سعید یحیایی، حاجی‌علی اکبری، سلیمان توکلی، کیومرث محمودی، اشرف بهادری، عباس مظفری و محمد صادق رجایی هستند که به مدت دو سال انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام/87002/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول