اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر خبر داد

تزریق ۳۱ ناوگان خودروی نجات تیپ ۱ و ۲ به استان‌ها

مدیر امور پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۳۱ ناوگان خودرویی امداد و نجات تیپ ۱ و ۲ به جمعیت‌هلال‌احمر استان‌های مختلف کشور تزریق می‌شود.

تزریق ۳۱ ناوگان خودروی نجات تیپ ۱ و ۲ به استان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، رمضان‌علی رهبری عصر امروز در بازدید از جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند بیان کرد: در این طرح، برای نخستین بار، شهرستان دماوند مجهز به ناوگان خودروی نجات تیپ یک خواهد شد که بهتر است این خودرو در پایگاه چنار غرب مستقر شود.

وی در خصوص امکانات و امتیازات ناوگان خودروی تیپ یک توضیح داد: این ناوگان خودرویی بزرگ‏تر و مجهز‌تر از ناوگان خودرویی تیپ دو بوده و با قدرت بیشتری که دارد، در مناطق مختلف سرعت حضور در صحنه را افزایش می‌دهد.

مدیر امور پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین در این خودرو، امکان اطفای حریق نیز تدارک دیده شده که هر چند با ناوگان اطفای حریق سازمان آتش‌نشانی متفاوت است؛ اما حداقل امکان جلوگیری از گسترش حریق و اطفای حریق‌های جزئی را دارد. 

طرح زمستانی هلال احمر امسال متفاوت اجرا می‏‌شود

مدیر امور پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین در حاشیه این بازدید در گفت‌‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران، به تفاوت طرح زمستانی کشور در سال جاری اشاره کرد و افزود: در طرح زمستانی امسال، تمام بخش‌های امداد کوهستان، جاده و دریا حضور خواهند داشت.

رهبری ادامه داد: در طرح‌های زمستانی در سال‌های گذشته، بیش‌تر امداد جاده‌ای و نیز کمی امداد کوهستانی به صورت آماده‌‏باش بودند که امسال با اجرای طرح زمستانی دریا در شمال و جنوب کشور و نیز فعال‌تر کردن امداد کولاک و کوهستان، سعی در کامل‌تر شدن این طرح در کشور داریم.

وی در خصوص راه‌اندازی پایگاه سوم امداد و نجات در شهرستان دماوند گفت: با توجه به فاصله مصافتی زیاد بین پایگاه چنار غرب تا پایگاه امین‌آباد فیروزکوه در منطقه دلی‌چایی و به جود آمدن گپ امدادی وسیع در این منطقه، آمادگی راه‌اندازی پایگاه سوم را داریم.

مدیر امور پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر راه‌اندازی این پایگاه را منوط به همکاری و مساعدت مدیران شهرستان دماوند خواند و افزود: از نظر تجهیزات و امکانات امدادی مشکلی وجود ندارد؛ اما مدیران شهرستان دماوند باید در خصوص زمین و ابنیه پایگاه سوم باید همکاری لازم را داشته باشند.

رهبری بهترین مکان برای این پایگاه را منطقه دلی‌چایی خواند و اظهار کرد: با توجه به فاصله حدود 60 کیلومتری بین پایگاه چنار غرب دماوند و پایگاه امین‌آباد فیروزکوه، باید فاصله 20 تا 30 کیلومتری که فاصله استاندارد بین پایگاهی است،در نظر گرفته شود.

وی راه‌اندازی این پایگاه را برای کاهش هزینه‌ها و نیز افزایش سرعت و کیفیت امداد و نجات در این منطقه بسیار موثر خواند.

مجتمع امدادرسانی در منطقه دلی‌چایی راه‌اندازی شود

مدیر امور پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بهتر است در منطقه دلی‌چایی مجتمع امدادرسانی راه‌اندازی شود، افزود: مجتمع امدادرسانی غالباً متشکل از همه دستگاه‌های امدادی از جمله هلال‌احمر، اورژانس و آتش‏‌نشانی بوده که در کنار هم بودن این دستگاه‌ها در سرعت و دقت در امداد و نجات و کاهش هزینه‌ها تاثیر به‏‌سزایی دارد.

وی همچنین به فرمانداران شهرستان‌های کشور پیشنهاد داد: با در نظر گرفتن بودجه‌های بیشتر برای دستگاه‌های امدادی، به خدمت‌رسانی بهتر و سریع‌تر این دستگاه‌ها کمک کنند.

رهبری ضمن بازدید از انبار آماده عملیات جمعیت هلال‌احمر دماوند واقع در ساختمان اصلی این جمعیت، از راه‌اندازی این مکان ابراز خشنودی کرد و افزود: این اقدام باعث سرعت عالی در عملیات شده و نیروهای امداد و نجات می‌توانند کوله‌ها و تجهیزات مرتب و آماده را از انبار برداشته و به عملیات اعزام شوند.

مدیر امور پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر ضمن تقدیر از زحمات 18 ماهه سرپرست جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این مدت، شاهد اصلاحات و تغییرات مثبت در زمینه ساختار اداری، برگزاری دوره‌های آموزشی، انبار تجهیزات، افزایش ناوگان خودرویی و افزایش نیروی انسانی بوده‌ایم.

انتهای پیام/2568/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول