اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

بدعت‌گذاری در دین حربه دشمن برای اسلام‌ستیزی و اسلام‌گریزی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ‌بدعت به نام دین و مسلمانان را خطرناک‌تر از خرافات القایی دشمنان اسلام دانست‌ و گفت: بدعت‌گذاری در دین حربه دشمن برای اسلام‌ستیزی و اسلام‌گریزی است.

بدعت‌گذاری در دین حربه دشمن برای اسلام‌ستیزی و اسلام‌گریزی است

به گزارش خبرگزاری  فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام حمید عظیمی در نخستین همایش هیئات شاه حسین گوی تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: قرآن کریم، سنت و سیره پیامبر و اهل بیت(ع)، اجماع و عقل چهار منبع فقه شیعی هستند و هر فعلی چون عزاداری امام حسین (ع) باید مستند به این منابع باشد و هر دخل و تصرفی در دین خارج از دایره این منابع بدعت و ناپذیرفتنی است.

وی بدعت بنام دین و مسلمانان را خطرناک تر از خرافات القایی دشمنان اسلام دانست و افزود: واقعه عاشورا نیز به دست همین بدعت‌گذاران و به‌نام دین پدید آمد و جنایات امروز وهابی‌ها، سلفی‌ها و تکفیری‌ها در سوریه و عراق نیز ادامه همین بدعت‌ها و تفاسیر افراطی و غیر مستند از آموزه‌های دینی است.

حجت‌الاسلام حمید عظیمی با تاکید بر لزوم آسیب شناسی مراسم عزاداری امام حسین(ع) خاطر نشان کرد: مراسم سوگواری ایام محرم باید بر اساس آموزه های ائمه پس از امام حسین(ع) و با تدبر در سیره و سلوک آنان برگزار شود و با پرهیز از اعمالی خرافی چون قمه زنی، مانع از اسلام‌زدگی غیر مسلمانان و نیز سوء استفاده‌های دشمنان اسلام برای تبلیغ چهره‌ای غیر واقعه‌ای و مخدوش از شیعه به اسم تروریسم و جنایت شویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اهداف نهضت عاشورا تصریح کرد: امام حسین(ع) و یارانش برای زنده نگهداشتن اصول و ارزش‌های دین قیام کردند پس نباید با اعمالی مستحب چون برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان تا نیمه‌های شب، موجب لطمه وارد شدن به اصول و واجبات دینی مردم مثل نماز صبح نشده و اسباب مزاحمت و نارضایتی آنان را فراهم کرد.

وی در ادامه افزود: از هیئت‌های عزاداری نیز انتظار می‌رود با رعایت مقررات اعلام شده در خصوص ساعات عزاداری و نیز برگزاری مراسم در مکان‌های تعیین شده از سوی سازمان‌ها و ارگان‌هایی چون نیروی انتظامی، دقت لازم را در زمان‌بندی برگزاری مراسم خود داشته باشند تا از ایجاد مزاحمت و آزار و اذیت در ساعات شب برای شهروندان جلوگیری شود.

عظیمی ریا و خودنمایی در مراسم سوگواری محرم را از دیگر آفات این مراسم برشمرد و گفت: نصب تصاویر بزرگ و بنرهای تبلیغی مداحان و سوء استفاده از منبرهای عزاداری امام حسین(ع) برای مطرح کردن برخی افراد، با ماهیت این مراسم معنوی منافات دارد و نباید اعمالی خرافی چون حجله قاسم و اسب ذوالجناح و نظایر آن دست‌آویز برخی افراد برای سوءاستفاده‌های مالی از عزاداران و عاشقان حسینی شود.

وی با اشاره به لزوم همکاری مسئولان هیئت‌های عزاداری برای ساماندهی این مراسم تاکید کرد: دستگاه و مراسم عزا و سوگواری حسینی نباید با مسایل خرافیآغشته شود بلکه باید با ترویج سنت‌ها و رسوم حسنه عزاداری ایام محرم نسبت به گسترش فرهنگ حسینی اقدام کنیم که همکاری و همراهی مسئولان و ریش سفیدان هیئات شاه حسین گوی می‌تواند تاثیر مهمی در این خصوص داشته باشد.

انتهای پیام/60002/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول