اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

حوزه‌های علمیه یزد باید احیا شوند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: حوزه‌های علمیه، طلاب و بزرگان یزد باید احیا شوند و مسئولان استان باید در این زمینه همکاری کنند.

حوزه‌های علمیه یزد باید احیا شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار یزد اظهار داشت: یزد، هم دارالعباده و هم دارالعلم است و سابقه پرورش بزرگان بسیاری در کارنامه این استان است.

وی افزود: همه فقها و حتی سیاسیون یزد اثرگذار بوده‌اند اما در برهه‌ای از زمان و پس از انقلاب، وقفه‌ای در کار فرهنگ ایجاد شد و یزد در تربیت طلاب و رونق حوزه‌های علمیه عقب ماند.

ناصری عنوان کرد: این امر، ضربه‌ای بزرگ برای فرهنگ یزد است و اکنون احساس ضرورت می‌کنیم که حوزه‌های علمیه و طلاب و بزرگان دین باید احیا شوند.

وی تاکید کرد: مسئولان به ویژه مسئولان ارشد استان باید در این زمینه بیشتر سرمایه‌گذاری و توجه کنند.

امام جمعه یزد همچنین از وزیر کشور خواست: در وزارت کشور جایگاه ایجاد شود که آمار و بایگانی و بانک اطلاعاتی افراد در سطح کشور باشد تا در همه دوره‌ها بتوان از شخصیت‌های هر استان در امور مختلف استفاده کرد.

وی تصریح کرد: در وزارت کشور باید ساز و کاری ایجاد شود که هر فردی رئیس جمهور شد، با استفاده از این ساز و کار بداند چه افرادی با چه خصوصیات و توانایی‌هایی در هر استان وجود دارند و از آنها برای مسئولیت‌های مهم هر استان استفاده کنند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به وزیر کشور بیان کرد: دولت باید یک سخنگو داشته باشد که مردم گیج نشوند نه اینکه راجع به هر موضوعی، همه اظهار نظر کنند و مردم را دچار مشکل و دشمنان را ترغیب به تفرقه‌اندازی کنند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه دشمن همه سرمایه گذاری خود را بر روی از بین بردن و خدشه دار کردن فرهنگ اعتقادی ما انجام داده است، یادآور شد: تفرقه میان مسئولان، این فرصت را برای دشمنان بیش از پیش فراهم می‌‌کند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیازها و مشکلات استان یزد اظهار داشت: بحران آب، بافت‌های تاریخی و فرسوده، اتباع بیگانه، اشتغال، صنعت و ... از مهم‌ترین مسائل استان یزد به شمار می‌روند و نیاز به برنامه‌ریزی و تدبیر و پیگیری دارند.

در این مراسم از تلاش‌های محمدرضا فلاح‌زاده تجلیل و سیدمحمد میرمحمدی به عنوان استاندار یزد معرفی شد.

انتهای پیام/2464/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول