اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار جدید یزد:

هرگونه اقدامی در یزد باید بر اساس علم و عقلانیت باشد

استاندار جدید یزد گفت: کارهایی که در استان انجام می‌شود باید بر پایه علم، فن و عقلانیت استوار باشد، در غیر این‌صورت باید تبعات آن را بپذیریم.

هرگونه اقدامی در یزد باید بر اساس علم و عقلانیت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدمحمد میرمحمدی، پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار یزد با حضور وزیر کشور اظهار داشت: شایستگان بهتر و بیشتری در مقایسه با من برای خدمت رسانی و پذیرش مسئولیت استانداری بودند و اکنون که به عنوان استاندار یزد معرفی شده‌ام، به همکاری و مشارکت همه نیاز دارم تا بتوانم اهداف استان را محقق کنم.

وی با اشاره به برخی از برنامه‌های و رویکردهای خود بیان کرد: رفع چالش‌های موجود در استان از مهم‌ترین رویکردهای من است و می‌دانم که استان یزد، مهم‌ترین چالش و مشکل، آب است که اکنون به عنوان یک بحران مطرح شده است.

میرمحمدی بیان کرد: موضوع آب در استان یزد فراتر از یک بحران است و باید برای آن چاره‌اندیشی درست و اصولی شود.

وی عنوان کرد: وزارت نیرو مکلف به تامین آب برای همه استان‌ها است و باید بتوانیم بحث انتقال آب را به کمک این وزارت جدی پیگیری کنیم و استفاده صحیحی از آب موجود داشته باشیم.

استاندار یزد بیان کرد: کشاورزی استان یزد نیز که یکی از محورهای عمده در سطح کشور است، مورد توجه قرار گرفته و باید تلاش کنیم بهره‌وری صحیح آب در مصارف کشاورزی داشته باشیم.

میرمحمدی عنوان کرد: هم باید در نوع کشت و هم در روش آبیاری تغییراتی ایجاد شود و در مورد آن فرهنگ سازی انجام شود تا شاهد تغییر فرهنگ مصرف در همه زمینه‌ها باشیم.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: افراط و تفریط را نمی‌پذیرم و آن را مبنی بر احساسات می‌دانم و معتقدم همه کارها در استان باید بر مبنای علوم، فنون و عقلانیت انجام شود در غیر این صورت تبعات آن را باید بپذیریم.

وی یکی دیگر از موضوعات مهم مطرح در استان یزد را صنعت استان دانست و افزود: یزد رویکردی صنعتی داشته است اما به دلیل کمبود آب باید به سمت توسعه صنایعی برویم که آب زیادی لازم نداشته باشد و همکاری و همراهی وزارت صنعت و صاحبان صنایع در استان یزد در این زمینه ضروری است.

میرمحمدی عنوان کرد: حوزه صنعت بسیار گسترده است و در این زمینه باید تلاش کنیم تا استان با رشد تولید ناخالص، مشکل آب را نیز پاسخ دهد.

وی ادامه داد: معادن یکی از سرمایه‌های مهم استان هستند اما به صورت خام بهره‌برداری می‌شوند و اگر صنایعی مرتبط با منابع به کار گرفته و ایجاد شود، شاید در این زمینه کمک موثری باشد و دیگر شاهد خام فروشی در استان نباشیم.

میرمحمدی، موضوع تجارت را نیز یکی از مواردی دانست که باید گسترش پیدا کند و موقعیت جغرافیایی استان ایجاب می‌کند که به آن نیز توجهی ویژه شود.

در این مراسم که با حضور وزیر کشور و جمعی از مسئولان، علما و روحانیون استان یزد برگزار شد، از خدمات محمدرضا فلاح‌زاده تجلیل و سیدمحمد میرمحمدی به عنوان استاندار یزد معرفی شد.

انتهای پیام/2464/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول