اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته بسیج دانش‎آموزی

کاروان راهیان نور بسیج دانش‎آموزی شاهرود به غرب کشور اعزام شد

کاروان راهیان نور دانش‎آموزی سال دوم متوسطه به مناسبت هفته بسیج دانش‎آموزی از شاهرود به اردوی راهیان نور غرب کشور اعزام شد.

کاروان راهیان نور بسیج دانش‎آموزی شاهرود به غرب کشور اعزام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، فرمانده سپاه شاهرود در حاشیه اعزام اردوی راهیان نور دانش‎آموزی غرب با اشاره به اردوی راهیان نور اظهار کرد: راهیان نور مسیری روشن برای یافتن حقیقت زندگی جاودانه است و دانش‏آموزان باید قدر این لحظات ناب را بدانند.

عباس مطهری افزود: راهیان نور برای دانش‏آموزان زندگی‎ساز و نشان‎دهنده مسیر حرکتی برای فردای روشن است که باید دانش‏آموزان استفاده درست را انجام دهند.

وی تصریح کرد: تمام تلاش همکاران ما در سپاه و بسیج استفاده هر چه بهتر دانش‏آموزان از این اردوی معنوی است و ما باید تلاش کنیم در این اردوها برنامه‏های فرهنگی و تأثیرگذار انجام شود.

فرمانده سپاه شاهرود تصریح کرد: جنگ دشمن با فرهنگ ناب انقلاب اسلامی است و تلاش می‏کنند تا این فرهنگ را کم‎رنگ کنند.

مطهری با تأکید بر انجام اردوهای راهیان نور دانش‏آموزی گفت: ما باید نسل‏های آینده را با فرهنگ ایثار و جهاد آشنا و آنها را برای دفاع برابر استکبار آماده و مهیا کنیم.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شاهرود نیز در حاشیه این اعزام گفت: اعزام راهیان نور دانش‏آموزی کاری مهم و در جهت ترویج و تشریح فرهنگ دفاع مقدس است.

سیدحسین میرکریمی افزود: راه شهدا و فرهنگ آنها برای جامعه امروز ما که از معنویت فاصله گرفته بسیار حیاتی است و دشمنان نیز به این موضوع پی برده و تلاش می‏کنند، نسل جوان ما را از فرهنگ دفاع مقدس دور کنند.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه همه ماست که در جهت هر چه اثرگذارتر شدن این فرهنگ ناب تلاش کنیم و بدانیم که بقای جامعه اسلامی به تعمیق فرهنگ دفاع مقدس است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شاهرود تأکید کرد: ما در آموزش و پرورش تلاش می‏کنیم تعلیم و تربیت را مد نظر قرار دهیم و یکی از راه‏های تربیت معرفی الگوهای ماندگار برای دانش‏آموزان است که شهدا از این الگوها هستند.

میرکریمی با بیان اینکه جبهه دشمن در تلاش است که جوانان ما را منحرف کند، گفت: باید تلاش کنیم تا با برگزاری برنامه‏های تربیتی و فرهنگی مانند اردوی راهیان نور فرهنگ دفاع مقدس و جهاد و ایثار را در نسل جوان تقویت کنیم.

مسئول کاروان راهیان نور شاهرود نیز با بیان اینکه این کاروان متشکل از 220 نفر از دانش‎آموزان و فرهنگیان ماست، افزود: بیش از 200 نفر از دانش‏آموزان سال دوم متوسطه مدارس شاهرود و بسطام در این کاروان حضور دارند که به مدت چهار روز مناطق عملیاتی غرب در استان کردستان را بازدید می‏کنند.

حسین گرزین افزود: دانش‏آموزان در قالب شش اتوبوس از مناطق عملیاتی غرب در استان کرمانشاه شامل شهر کرمانشاه، پاوه، گیلان‎غرب، قصرشیرین و نوسود بازدید و از یادمان عملیات مرصاد و پادگان ابوذر و حرم شهدای گمنام کرمانشاه و پاوه بازدید خواهند کرد.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این اردوها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به خصوص نسل جوان و مقابله با تهاجم فرهنگی دفاع مقدس است.

مسئول کاروان راهیان نور شاهرود خاطر نشان کرد: تلاش همه این است که نسل جوان ما بتواند با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شود و بهترین روش برای ادامه دادن راه شهداست.

گرزین گفت: بدون توجه به راه و فرهنگ شهدا نمی‏توان به آرمان‏های انقلاب اسلامی رسید و باید بدانیم که راه شهدا راه روشن رسیدن به اهداف متعالی انقلاب اسلامی است.

وی افزود: اردوی راهیان نور غرب کشور برای نخستین بار برای دانش‎آموزان سال دوم متوسطه درس آمادگی دفاعی انجام شده و علاوه بر این اردو، اردوی راهیان نور جنوب کشور نیز برای دانش‏آموزان سال دوم متوسطه دختر و پسر در ادامه اردوی راهیان نور غرب برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در مراسم بدرقه دانش‎آموزان که مسئولان سپاه و بسیج و اداره آموزش و پرورش شاهرود در مدرسه قلعه شاهرود حضور داشتند، بیش از 220 نفر از دانش‎آموزان سال دوم متوسطه مدارس شاهرود و بسطام به مناطق غرب کشور استان کرمانشاه اعزام شدند.

این کاروان شامل شش اتوبوس است که به مدت چهار روز از مناطق عملیاتی استان کرمانشاه بازدید به عمل می‎آورند.

انتهای پیام/2249/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول