اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان خبر داد

معافیت 700 مشمول شاهد و ایثارگر در کردستان

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان از معافیت 700 مشمول شاهد و ایثارگر در استان خبر داد.

معافیت 700 مشمول شاهد و ایثارگر در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مراد ملایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون شاهد کاهش 40 درصدی مشمولان دیپلم و زیردیپلم و افزایش پنج ‌درصدی مشمولان دارای تحصیلات دانشگاهی در استان بوده‌ایم.

وی افزود: خدمت مقدس سربازی از جمله اموری است که بر اساس قانون باید همه افراد ذکور در کشور آن را به سرانجام رسانند و خوشبختانه در این راستا نیز استان کردستان با داشتن جوانانی مخلص و متدین در ایام مختلف سال خادمانی را در عرصه مقدس سربازی به تمامی نقاط کشور رهسپار می‌کند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان تصریح کرد: بر همین اساس افرادی که خدمت سربازی را انجام نداده‌اند از یک سری مزایای اجتماعی از جمله دریافت گواهینامه رانندگی، دریافت هرگونه وام و تسهیلات بانکی، استخدامی در ادارات و دستگاه‌های دولتی و مؤسسات تابعه، پروانه کسب و عضویت در صنوف محروم می‌شوند.

ملایی خاطرنشان کرد: استان کردستان یکی از استان‌های ویژه کشور در این حوزه بوده و بیشترین معافیت‌های شاهد و ایثارگر کشور مربوط به این استان است و از ابتدای سال‌جاری نیز تاکنون 700 مشمول شاهد و ایثارگر در استان از خدمت سربازی معاف شده‌اند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان اظهار داشت: در بحث معافیت‌های پزشکی نیز شاهد تحقق  62 درصدی درخواست‌های معافیت در استان بوده‌ایم.

ملایی تصریح کرد: بیماری‌های مغز و اعصاب و ستون فقرات بیشترین عوامل معافیت پزشکی در بین جوانان مشمول کردستانی است.

وی در پایان اعلام کرد که مشمولان کردستانی می‌توانند با معرفی به موقع خود به نظام وظیفه از تسهیلات لازم برای خدمت در استان برخوردار ‌شوند.

ملایی همچنین از همه صاحب‌نظران دانشگاهی استان خواست که با ارائه مقالات علمی و پژوهشی در راستای ارتقای فرهنگ خدمت وظیفه عمومی و رعایت شئون سربازان و نهادینه‌ کردن فرهنگ وظیفه عمومی در استان این نهاد را یاری رسانند.

انتهای پیام/79006/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول