اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی کارخانه سیمان

رزمایش پدافند غیرعامل در شاهرود برگزار شد

رزمایش پدافند غیرعامل به میزبانی کارخانه سیمان در شاهرود برگزار شد.

رزمایش پدافند غیرعامل در شاهرود برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، رزمایش پدافند غیرعامل ظهر امروز با حضور دو تیم ورزیده عملیاتی آفندی و پدافندی در محل کارخانه سیمان شاهرود برگزار شد.

در این رزمایش تیم عمل کننده آفندی در محل ستاد رزمایش بدون هماهنگی با تیم واکنش سریع که از واحد ایمنی کارخانه بودند، توسط منافی فرمانده پایگاه فجر سیمان توجیه عملیاتی شدند.

نیروهای عمل کننده در حالی که لباس هم‎رنگ کارگران کارخانه را به تن داشتند، هر کدام تحت فرماندهی سرتیم خود برادر همدانی به موقعیت‏های خود رفتند.

با اعلام رمز آغاز عملیات در ساعت 9 اولین اقدام خراب‎کارانه توسط تیم آفندی که از قبل در موقعیت‏های خود مستقر شده بودند در قسمت شرق کارخانه موفق شدند با ایجاد آتش‎سوزی و آشوب تمرکز نیروهای پدافندی و واکنش سریع را به هم بریزند؛ اما تیم ایمنی یا همان واکنش سریع با ورزیدگی کامل در کوتاه‎ترین زمان ممکن نسبت به اعزام آمبولانس‏ها و آتش‏نشانی به محل بحران را کنترل و مدیریت کرده؛ مضاف به اینکه تعدادی از نیروهای خراب‎کار نیز دستگیر شدند.

گفتنی است؛ در این بحبوبه و در حالی که تیم واکنش سریع یا همان تیم پدافندی مشغول سامان دادن اوضاع بود در قسمت شمال کارخانه ایستگاه گاز کارخانه مورد حمله قرار گرفت.

از آنجا که این مکان به لحاظ امنیتی بسیار حائز اهمیت است، آژیر اعلام خطر در کارخانه به صدا درآمد و معلوم شد هدف اصلی خراب‎کاران در واقع ایستگاه گاز بوده است.

در این هنگام، تیم واکنش سریع ضمن انسداد کامل راه‎های ورود و خروج در فاصله زمانی بسیار کوتاه در محل حاضر شدند و با به کارگیری از ماشین‎های آب‎پاش و سایر اقدامات امنیتی اوضاع را کنترل کردند.

گفتنی است؛ حضور به‎موقع آمبولانس‏ها و به ویژه آتش‎نشانی و سرعت عمل و توجیه تیم واکنش سریع در کنترل بحران و تسلط بر امور نقش بسزایی داشته است.

مسئول عملیات سپاه شهرستان شاهرود در پایان این عملیات ضمن تقدیر و تشکر از عوامل بسیج کارگری حوزه الحدید و تیم‏های عمل‎کننده در جمع نیروهای هر دو تیم گفت: کشور ما در موقعیت حادثه‎خیز است؛ بنابراین ضرورت این‎گونه رزمایش‏ها قطعی است.

عرب‎عامری افزود: تحلیل و بررسی عملیات می‏تواند نقاط قوت و یا ضعف را برای شما آشکار کند و باید امر آموزش را جدی بگیرید تا خدای ناکرده در مواقع بحرانی هم بتوانید اوضاع را کنترل کنید و آسیب‏ها را به حداقل برسانید.

انتهای پیام/2249/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول