اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

حمله به کنسولگری الجزایر در دارالبیضای مغرب/ الجزیره کاردار مغرب را فراخواند

در پی تنش لفظی بین الجزایر و مغرب و پایین کشیده شدن پرچم الجزایر از کنسولگری این کشور در دارالبیضای مغرب، الجزایر کاردار مغرب را فراخواند.

حمله به کنسولگری الجزایر در دارالبیضای مغرب/ الجزیره کاردار مغرب را فراخواند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، الجزایر ورود یک تظاهرات کننده به کنسولگری این کشور در دارالبیضا در مغرب را محکوم و کاردار این کشور را به وزارت امور خارجه الجزایر احضار کرد.

به دنبال سخنان عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور الجزایر، درباره صحرای باختری روبط میان الجزایر و مغرب تیره شده است و مغرب سفیر خود را از الجزیره، فراخوانده است.

یک منبع پلیس مغرب اعلام کرد: در حاشیه تظاهرات اعتراضی روز جمعه به سخنان بوتفلیقه در دارالبیضا مغرب، یک جوان وارد محوطه کنسولگری الجزایر شد و پرچم آن کشور را پایین آورد.

عامر بلانی، سخنگوی وزارت امور خارجه الجزایر نیز در واکنش به این حادثه اعلام کرد: این مرد توسط دستگاه پلیس که به نظر نمی‌آمد محافظت از ساختمان و کارکنان کنسولگری الجزایر را به عهده دارد، بازداشت نشد.

بلانی همچنین اعلام کرد: کاردار مغرب به وزارت امور خارجه الجزایر فراخوانده شد تا درباره این حادثه، توضیحات مشروحی از وی خواسته شود.

بوتفلیقه در سخنانی که متن آن در دوشنبه هفته گذشته توسط وزیر دادگستری الجزایر قرائت شد، اعلام کرده بود: اکنون بیش از هر زمان دیگری ایجاد راهکاری بین المللی برای نظارت بر حقوق بشر در صحرای باختری ضرورت دارد.

مغرب در اعتراض به این سخنان، سفیر خود را از الجزایر فراخوانده است تا درباره تشدید تنش های لفظی میان دو کشور رایزنی کند.

این در حالی است که یک مسئول امنیتی در استان الدار البیضا گفت که جوانی که پرچم الجزایر را پایین کشیده بود از اعضای جمعیتی موسوم به جوانان حامی پادشاه است و دیروز جمعه دستگیر شده و مجازات خواهد شد.

مقامات الجزایری نیز ضمن عذرخواهی از مغرب، تدابیر امنیتی جدی در اطراف کنسولگری مغرب در سیدی بلعباس در 450 کیلومتری غرب پایتخت الجزایر اتخاذ کردند.

یک منبع امنیتی الجزایر جمعه شب اعلام کرد که به منظور مقابله با هر گونه واکنش احتمالی مردم الجزایر به حادثه دار البیضا مغرب، خودروهای پلیس و نیروهای اضافی در اطراف کنسولگری مغرب مستقر شده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول