اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات گیلان خبر داد

صدور 150 مجوز قفس پرورش ماهی در گیلان

مدیرکل شیلات گیلان از صدور 150 مجوز قفس پرورش ماهی در این استان خبر داد و گفت: 100 مجوز متعلق به بخش خصوصی است.

صدور 150 مجوز قفس پرورش ماهی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌ سعیدی پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی سرمایه‌گذاری گیلان اجرای طرح پرورش ماهی در قفس را یکی از برنامه‌های مهم شیلات استان نامید و اظهار کرد: در این زمینه انتظار کمک از محیط زیست و سرمایه‌گذاران را داریم.

وی با بیان اینکه تلاش ما استفاده از ظرفیت گیلان است افزود: تنها استان گیلان است که در زمینه پرورش ماهی در قفس فعالیت می‌کند و باید آن را به جایی برسانیم.

مدیرکل شیلات گیلان از سرمایه‌گذاری 3 میلیارد تومانی بخش خصوصی در زمینه پرورش ماهی در قفس خبر داد و گفت: این طرح از اواخر سال 89 با مشارکت بخش خصوصی آغاز شد.

سعیدی 90 درصد امکانات پرورش ماهی در قفس گیلان را بومی ذکر کرد و ادامه داد: حرکت ما بومی‌سازی کامل در این راستا بود اما با چالش‌هایی مواجه شدیم.

مدیرکل شیلات گیلان ماهی آزاد و خاویاری را برای پرورش ماهی در قفس و محیط‌های محصور ذکر کرد و یادآور شد: سال گذشته برای پرورش ماهی در قفس از قفس‌های با تکنولوژی بالا استفاده نکردیم. زیرا قفس‌های با تکنولوژی بالا هر کدام بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه دارد.

مدیرکل شیلات گیلان با تصریح بر اینکه قفس‌های ما به دلیل عدم پشتوانه مالی با مشکل مواجه شد خاطرنشان کرد: قفس‌های بومی ما دچار مشکل شد و مجبور شدیم از ترکیه قفس‌ها را بازسازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون بحث پرورش ماهی در قفس دو گونه قزل‌آلا و خاویاری را انجام دادیم، تصریح کرد: در شرایط فعلی مجوز 150 قفس را صادر کردیم که 100 قفس متعلق به شرکت بخش خصوصی است.

وی اضافه کرد: نخستین قفس‌های پرورش ماهی در قفس هفته گذشته وارد ایران شد و در این هفته امیدواریم وارد گیلان شود تا نصب آن در دریای خزر صورت گیرد.

سعیدی درباره مزایای پرورش ماهی در قفس اظهار کرد: کاهش هزینه‌های کارگری و حامل‌های انرژی از جمله مزایای طرح پرورش ماهی در قفس است.

سعیدی دستیابی به ظرفیت بالای تولید ماهی از طریق پرورش در قفس و ایجاد اشتغال مولد و پایدار و کاهش فشار بر ذخایر ماهیان دریای خزر را از جمله دیگر مزایای پرورش ماهی در قفس برشمرد.

وی یادآور شد: توسعه صادرات ارز‌آوری و توسعه آبزی‌پروری در دریای خزر از جمله دیگر مزایای این طرح است.

وی با بیان اینکه هزینه سازه هر قفس 156 میلیون تومان است متذکر شد: 145 میلیون تومان سرمایه در گردش قفس‌ها است و با انجام سرمایه‌گذاری در این طرح 70 میلیون تومان سودآوری دارد.

این مسئول قرارداد با شرکت سرمایه گذاری طرح پرورش ماهی در قفس را در مدت چهار مرحله تولید عنوان کرد.

انتهای پیام/2300/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول