اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی کاربردی ایلام:

دانشگاه علمی کاربردی ایلام رتبه نخست جذب دانشجو را کسب کرد

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان ایلام گفت: دانشگاه علمی کاربردی ایلام رتبه نخست جذب دانشجو را کسب کرد.

دانشگاه علمی کاربردی ایلام رتبه نخست جذب دانشجو را کسب کرد

همایون مرادنژادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام با اشاره به این‌که دانشگاه جامع علمی کاربردی در هر استان مسئولیت برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، پشتیبانی‌های کارشناسی، عملیاتی، و نظارتی را بر عهده دارد، اظهار داشت: مراکز آموزشی موسسات آموزش عالی علمی کاربردی زیرنظر دانشگاه جامع فعالیت دارند.

وی ادامه داد: این مراکز آموزش عالی به قصد ارتقای دانش کار و ایجاد مهارت‌های متناسب با حوزه فعالیت و یا شغل افراد تاسیس شده‌ است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان ایلام تصریح کرد: در همین راستا دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام در سال 84 با یک مرکز آموزشی کار خود را آغاز کرده و اکنون بیش از 11 هزار و 500 دانشجو در 13 مرکز آموزش علمی کاربردی استان در مقاطع کاردانی حرفه‌ای و فنی و کارشناسی حرفه‌ای و مهندسی فن‌آوری مشغول به تحصیل هستند.

مرادنژادی تصریح کرد: هفت هزار و 200 دانشجو ورودی ترم‌های قبل و تعداد چهار هزار و 300 نفر ورودی جدید و ترم جاری این دانشگاه در استان ایلام است.

وی با اعلام این مطلب که در سال تحصیلی جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان رتبه اول کشوری در بحث جذب دانشجو را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: در نموداری که بیانگر توزیع دانشجویان جدیدالورود دانشگاه جامع در هر استان به نسبت جمعیت است و در هفته جاری توسط سازمان مرکزی دانشگاه جامع ارائه شده است استان ایلام رتبه اول را احراز کرده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام، نیاز به مهارت‌آموزی و تنوع رشته‌های مهارتی و کاربردی دانشگاه جامع را علت اصلی استقبال دانشجویان از این دانشگاه دانست و گفت: با پیگیری‌های به‌عمل آمده و توجه مسئولان دانشگاه به توسعه آموزش‌های مهارتی علمی کاربردی در استان ایلام، خوشبختانه مهرماه امسال تعداد 61 کد رشته محل جدید برای مراکز آموزش علمی کاربردی استان تصویب نهایی شد.

وی ادامه داد: در مجموع، 375 کد رشته محل هم‌اکنون در مراکز این دانشگاه در حال اجرا است و تدریس می‌شود.

مرادنژادی با بیان این مطلب که بازنگری در برخی رشته‌های دانشگاه در استان از اولویت‌های آموزشی این واحد استانی در سال‌جاری است، تصریح کرد: تاکنون دو نشست هم‌اندیشی در گروه صنعت و گروه کشاورزی در این راستا با حضور مسئولان استان و کارشناسان مربوطه برگزار شده است.

وی افزود: رسالت آموزشی و مهارت محور دانشگاه جامع علمی کاربردی ایجاب می‌کند که تمامی کد رشته‌های دانشگاه بر اساس نیازسنجی و مطابق با استانداردهای آموزشی و بر اساس مزیت‌های نسبی استان و علاقه داوطلبان تحصیل در مقاطع عالی تعریف و تصویب شوند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان ایلام گفت: تلاش بر این است که رشته‌های نظری و تئوریک و سایر رشته‌هایی که نیازی به آموزش در آن حوزه‌ها احساس نمی‌شود، محدود شود.

وی در ادامه از تلاش برای برگزاری دوره‌های کارشناسی ارشد با عناوین مهندسی فن‌آوری خبره و کارشناسی حرفه‌ای خبره و مهندسی فن‌آوری ارشد و کارشناسی حرفه‌‌ای ارشد در آینده در صورت شناسایی پروژه‌های مسئله محور و همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و بنگاه‌های اقتصادی استان خبر داد.

انتهای پیام/2246/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول