اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان:

ولایت فقیه از پایه‌های اساسی مبارزه با سکولاریسم است

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گفت: یکی از پایه‌های اساسی مبارزه با نظام سکولار مباحث حقوقی و به‌ویژه ولایت فقیه بود.

ولایت فقیه از پایه‌های اساسی مبارزه با سکولاریسم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، حجت‌الاسلام جلیل محبی با اشاره به اهمیت بررسی مبانی فلسفه حقوقی در اسلام گفت: یکی از وظایف اصلی سازمان بسیج حقوقدانان، بررسی پیرامون موضوعاتی است که تاکنون در عرصه حقوقی به آن پرداخته نشده است.

وی افزود: هدف اصلی تشکیل بسیج، برداشتن بارهایی است که روی زمین مانده و بر همین مبنا حوزه‌های مختلف بسیج به‌وجود آمده است و تمام این کارگروه‌ها در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان با اشاره به این‌که سازمان بسیج اساتید بسیار دیر تاسیس شده است، عنوان کرد: با توجه به این‌که ذات انقلاب اسلامی یک ذات حقوقی است، سازمان بسیج اساتید در سال 88 تشکیل شد چراکه یکی از پایه‌های اساسی مبارزه با نظام سکولار مباحث حقوقی و به‌ویژه ولایت فقیه بود.

محبی خاطرنشان کرد: سخنرانی امام درباره کاپیتولاسیون که سبب تبعید امام خمینی (ره) شد نمونه بازری از موضع‌گیری‌های حقوقی حضرت امام (ره) در برابر جامعه استکبار است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان با اشاره به این‌که یکی از اهداف اصلی سازمان بسیج حقوقدانان بر هم زدن آرامش حقوقدانان سراسر کشور است، اظهار داشت: باید با بر هم خوردن این آرامش، تفکری عمیق در مورد مبانی فقهی و حقوقی صورت گیرد و این تفکر موجب افزایش نظریه‌های حقوقی اسلامی در جامعه شود.

وی افزود: نمونه بارز نظام سکولاری در این است که فردی که از اروپا مدرک خود را گرفته است، جذب هیئت علمی دانشگاه‌های معتبر می‌شود اما فردی که از داخل کشور و حتی از دانشگاه تهران مدرک خود را گرفته است عضو هیئت علمی دانشگاه‌های معتبر نمی‌شود.

محبی با این‌که ما یک کتاب در زمینه جرم‌شناسی ایرانی و اسلامی نداریم، خاطرنشان کرد: قانون مجازات جدید نیز به زبان حقوقی نگارش نشده است و مثل بیشتر کتب حقوقی یک ترجمه صرف است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان تصریح کرد: مجلس این اجازه را به سازمان بسیج حقوقدانان داده است که اگر قانونی را مخالف مبانی حقوقی و شرعی پیدا کردند می‌توانند پیش‌نویسی را تهیه کرده و به مجلس ارائه دهند.

انتهای پیام/2258/م/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول