اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ابوترابی فرد:

موضع اقتدار در برابر استکبار حفظ شود

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه موضع اقتدار موجب شد تا در دفاع مقدس کشور ایران تجزیه نشود بر استمرار این مهم در برابر مستکبران و سرکرده آن آمریکا تاکید کرد.

موضع اقتدار در برابر استکبار حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام سید‌محمد ابوترابی فرد خطیب امروز نماز جمعه شهر قزوین با اشاره به ظلمی که استکبار جهانی و امپریالیسم بریتانیا در طول 100 سال گذشته به مردم ایران وارد کرده است اظهار داشت: در قرن اخیر حقوق مردم ایران به دست امپریالیسم بریتانیا و همچنین آمریکا پایمال شده است به طوری که قدرت‌های استکبار جهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دلیل برتری نظامی خود حقوق مردم را پایمال کرده‌اند.

وی بیان داشت: اگر ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی از برتری نظامی، علمی و اقتصادی برخوردار بود این استکبار جهانی هرگز نمی‌توانست حقوق مردم را پایمال کند و علت این هجوم استکبار و امپریالیسم نیز همین ضعف موجود بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز نیز کشورهایی مانند مصر، عراق، افغانستان و پاکستان از همین درد رنج می‌برند به طوری که خون مردم آنها با کودتاهای نظامی ریخته شده و مستکبران نیز با جسارت از این اعمال دفاع می‌کنند.

ابوترابی فرد ادامه داد: ترور و انفجار در کشورهای منطقه نشاندهنده جولان قدرت‌های استکباری در این کشورهاست و باید با درس گرفتن از این شرایط به حدی از اقتدار برسیم که بتوانیم در برابر استکبار و سرکرده آن یعنی آمریکا ایستادگی کنیم.

خطیب امروز نماز جمعه قزوین با اشاره به تاکیدات آیات قرآن بر اقتدار مسلمانان یادآور شد: بی‌تردید تنها قدرت نظامی اقتدار نمی‌آفریند بلکه باید در مولفه‌های دیگر از جمله حوزه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نیز این اقتدار را تعمیم داد.

وی عنوان کرد: بی‌تردید همبستگی ملی و اسلامی می‌تواند به اقتدار جمهوری اسلامی ایران کمک کرده و منافع ملی را مصون نگه دارد.

ابوترابی فرد 13 آبان امسال را حائز اهمیت دانسته و تاکید کرد: سالروز تبعید امام خمینی (ره) به خاک و خون کشیده شدن دانش‌آموزان و همچنین فتح لانه جاسوسی سه نماد اهمیت این یوم‌الله است.

خطیب امروز نماز جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امروز باید با اقتدار در برابر قدرت‌های استکباری جهان ایستادگی کرد چرا که تنها زبان قدرت است که می‌تواند در برابر آنان ایستادگی کند و اگر همین اقتدار نبود در دفاع مقدس آن همه رشادت رقم نخورده و امروز چیزی به نام ایران باقی نمانده بود.

نایب رئیس نخست مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بی‌تردید با توجه به فتنه‌ها و حوادث پشت سر گذاشته شده طی 35 سال اخیر اگر اقتدار ملت ایران وجود نداشت کشور ایران از هر چهار جهت شمال، جنوب، شرق و غرب تجزیه شده بود.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: اقتداری که امروز برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده و ایران با همین اقتدار در مذاکرات شرکت می‌کند نشئت گرفته از حماسه‌ای است که مردم ایران در بیست و چهارم خرداد 92 آفریدند.

وی تصریح کرد: مهمترین عاملی که اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران را رقم زده در سایه رهبری صالح برآمده از اوج ایمان، عقلانیت، تدبر و بصیرت است که هرچه بر این اقتدار سیاسی، نظامی، علمی، اقتصادی و امنیتی افزوده شود منافع ایران بیشتر تامین می‌شود.

خطیب امروز نماز جمعه قزوین تاکید کرد: باید دقت داشت تا آمریکایی‌ها آدرس غلط ندهند و مسئولین نیز به این مهم توجه دارند اما برخی قلم‌ به دستان آگاهانه و یا ناآگاهانه در حال بازدید از زمین دشمن هستند که باید توجه داشت که موضع اقتدار در برابر استکبار و سرکرده آن یعنی آمریکا موثر خواهد بود.

این مسئول با اشاره به تحریم‌های ناجوانمردانه غرب علیه ملت ایران عنوان کرد: موضع ضعف ملت را به قدرت نخواهد رساند و نمونه این موضع ضعف را که به ضرر ملت تمام شد در مصر و رفتار محمد مرسی می‌توان یافت و امروز باید دانست که دشمن به امثال مرسی راضی نیست بلکه به امثال حسنی‌ مبارک‌ها راضی است و شرایط را طوری پیش می‌برد که یک صهیونیست را به جای مبارک بر سر کار آورد.

امام جمعه موقت قزوین با تاکید بر انسجام ملی و اسلامی، اقتدار و تقویت بنیه‌های اقتصادی، نظامی و علمی کشور عنوان کرد: بی‌تردید با وجود همین تحریم‌های شدید اقتصادی اعمال شده از سوی آمریکا نیز می‌توان با تدبر، عقلانیت و همبستگی ملی و اسلامی در کوتاهترین زمان به بزرگترین قدرت اقتصادی تبدیل شد.

ابوترابی فرد اذعان داشت: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های تبدیل شدن به قدرت اقتصادی را داراست اما متاسفانه از این ظرفیت‌ها استفاده نشده چرا که پشتوانه بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها تصمیم‌های اقتصادی است که باید پشتوانه علمی داشته باشد و متاسفانه این مهم در این تصمیم‌گیری‌ها مطرح نیست.

وی اذعان داشت: قدرت‌های استکباری دنیا به دنبال احاطه بر منافع اقتصادی، سیاسی، علمی و اخلاقی ملت‌ها هستند و باید در برابر چنین موضعگیری از سوی استکبار با حرکت در مسیر آموزه‌های دینی در برابر قدرت‌طلبی مستکبران ایستادگی کرد.

خطیب امروز نماز جمعه قزوین همچنین در خطبه نخست نیز با دعوت مردم به تقوا و عمل صالح، موفقیت جامعه را ثمره گرانبهای تقوا عنوان کرد.

انتهای پیام/2667/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول