اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آغاز تظاهرات مخالفان کودتا در مصر/ درگیری حامیان و مخالفان مرسی

در پی فراخوان «جریان همپیمانی ملی در حمایت از مشروعیت» در اعتراض به محاکمه رئیس‌جمهور برکنار شده مصر تظاهرات حامیان مرسی و گروه اخوان المسلمین آغاز شده است.

آغاز تظاهرات مخالفان کودتا در مصر/ درگیری حامیان و مخالفان مرسی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، تظاهرات حامیان اخوان المسلمین و «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر به درخواست «جریان همپیمانی ملی در حمایت از مشروعیت» آغاز شد.

این تظاهرات که در اعتراض به محاکمه رئیس جمهور برکنار شده مصر که قرار است سه روز دیگر برگزار شود، ترتیب داده شده‌است از برابر مساجد خاتم المرسلین، المحروسه، الریان، عمرو عاص، اسد بن فرات و چند خیابان بزرگ قاهره آغاز شده است.

در پی این تجمع‌های اعتراضی درگیری‌هایی میان حامیان دو گروه در سیدی بشر و طومان بای روی داده است و علاوه بر اسکندریه، منطقه شهرک نصر و جیزه در قاهره شاهد تظاهرات مخالفان کودتا بوده است.

وزارت کشور مصر ضمن اعلام خبر دستگیری 35 عضو اخوان المسلمین به اتهام حمل سلاح، تأکید کرد که درگیری‌های اعتراض‌های امروز تاکنون تلفاتی به همراه نداشته است.

پیشتر نیز سفارت آمریکا در مصر در پیامی از اتباع خود خواست از حضور در اماکنی که احتمال حضور حامیان اخوان در آن باشد، خودداری کنند.

نیروهای امنیتی مصری میدان «رابعه العدویه» را نیز برای پیشگیری از هرگونه درگیری احتمالی مسدود کرده‌اند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول