اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه خرم‌آباد:

شعار مرگ بر آمریکا جواب سیاست‌های دوگانه آنان است

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: شعار مرگ بر آمریکا همیشه بر سر زبان‌های ملت مقاوم ایران در مقابله با سیاست‌های دوگانه آمریکا جاری خواهد بود.

شعار مرگ بر آمریکا جواب سیاست‌های دوگانه آنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد حجت‌الاسلام قاسم متقی نیا، امام جمعه موقت خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به مناسبت‌های 13 آبان گفت: 13 آبان را باید نماد دو حقیقت بزرگ و پررنگ بدانیم که نماد اول طمع‌ورزی آمریکا می‌باشد که در همان کودتای 1332 شروع می‌شود و تا سال‌‌ها به غارتگری‌های خود در ایران ادامه می‌دهد. به طوری که پس از انقلاب هم راضی نمی‌شود و می‌خواهد باز هم به این فتنه‌گری‌ها و غارتگری‌هایش ادامه دهد اما به بن‌بست می‌رسد و این زیاده‌خواهی یک نماد است و باید این نماد را بزرگنمایی کنیم.

متقی‌نیا ادامه داد: دومین نماد بزرگ 13 آبان فریاد رسای حضرت امام (ره) است که مانند فریاد‌های پاکیزه انبیاء الهی و ائمه بر سر طاغوت زمان بلند است.

وی با بیان اینکه حضرت امام فرمودند خطر آمریکا به حدی است که اگر کوچکترین غفلتی داشته باشیم نابود می‌شویم، افزود: لذا روز مبارزه با استکبار جهانی باید روز شناخت دشمن باشد و روزی است که باید ادامه صفوف دشمن در داخل کشور را شناسایی کنیم و روش‌های تدوین و ترجمه شده دشمن در دشمنی‌اش را پیدا کنیم و خنثی کنیم.

*حضور در راهپیمایی 13 آبان باعث ارتقاء قدرت نظام جمهوری اسلامی است

وی افزود: به عنوان مثال دشمن در گذشته به وسیله اشغال سرزمین و حضور فیزیکی در خاک کشورهای دیگر به ویژه کشور عزیزمان ایران قدرت‌نمایی می‌کرد اما امروزه ادامه حضور استکبار، به وسیله جنگ نرم و دستان مخملی داخلی است؛ لذا اهمیت و تاثیر‌گذاری راهپیمایی 13 آبان در همین است و در همین تریبون همه آحاد جامعه را به حضور در راهپیمایی این روز دعوت می‌کند چرا که باعث ارتقاء قدرت نظام جمهوری اسلامی در مواجهه با استکبار جهانی می‌شود.

*دانشجویان و دانش‌آموزان روزهای اول انقلاب؛ سربازان در گهواره روزهای تبعید حضرت امام بودند

امام جمعه موقت خرم‌آباد در ادامه به دیگر مناسبت‌های روز 13 آبان اشاره کرد و افزود: اولین مناسبت این روز تبعید حضرت امام (ره) در سال 1343 به ترکیه است که پس از آن سخنرانی معروف پس از تصویب کاپیتولاسیون به مدت 11 ماه به ترکیه تبعید کردند.

وی افزود: دومین مناسبت این روز را همان سربازان حضرت امام در سال 57 رقم زدند که در هنگام تبعید ایشان در گهواره بودند و این دانش‌آموزان سرباز و فرزندان ایران در این روز برای مقابله با یزید زمان به میدان آمدند و به خیابان‌ها ریختند تا به شهادت رسیدند.

متقی‌نیا با بیان اینکه خون همین سربازان و دانشجویان شهید موجب شد که چرخ پیروزی انقلاب سریعتر و تند‌تر به مقصد برسد، افزود: یک سال بعد در همین روز دانشجویان پیرو خط امام که حقیقتا رزمندگان خط مقدم مقابله با آمریکا در اوایل انقلاب بودند، سرنخ تجزیه‌طلبی‌های به راه افتاده در جای جای کشور را در سفارت آمریکا پیدا کردند و رفتند ام‌الفساد و محل طراحی توطئه‌های علیه انقلاب را به اشغال درآوردند.

*اعتراف دنیا به حقانیت ایران پس از 35 سال

امام جمعه موقت خرم‌آباد ادامه داد: امروزه حقانیت عملکرد آن روزهای دانشجویان پیرو خط امام بر تمام دنیا ثابت شده است تا جایی که پس از 35 سال، تحلیلگران آمریکایی در هفته گذشته مکتوب کردند و در روزنامه‌ها نوشتند این رسوایی جاسوسی آمریکا که این روزها در سراسر جهان ورد زبان‌ها افتاده است را ایرانی‌ها سال‌ها پیش به این حقیقت دست یافته‌اند که سفارت آمریکا یک لانه جاسوسی است و کسی باور نمی‌کرد اما الان دنیا هرچند با تاخیر به این حقانیت و تشخیص درست دانشجویان ایرانی اعتراف می‌کنند.

*ترور مرزداران ایرانی؛ توطئه طراحی شده از جانب مستکبران

متقی‌نیا در ادامه حادثه تروریستی سراوان که به شهادت جمعی از مرزداران غیور کشور منجر شد را یک توطئه طراحی شده از جانب مستکبران ذکر کرد و گفت: پشت پرده حمله به پاسگاه مرزی ایران در سراوان این است که می‌خواهند این امنیت و قدرت جاری در داخل کشور را کمرنگ جلوه دهند و خوشبختانه باز به بیراهه رفته‌اند.

وی ادامه داد: دشمن قابل اعتماد نیست و نمونه این قابل اعتماد نبودن در مصاحبه بیشرمانه معاون وزیر خارجه آمریکا نمایان است و ماهیت کثیفشان را به خوبی نشان می‌دهد و این در حالی است که دستشان را به نشانه مذاکره و اعتماد‌سازی دراز کرده‌اند اما از یک طرف مردم کشورمان را اینگونه بیشرمانه متهم می‌کنند.

*امر به معروف و نهی از منکر پیام اصلی عاشوراست

امام جمعه موقت خرم‌آباد در ادامه به آغاز محرم در هفته آینده اشاره کرد و افزود: به فضاسازی و سیاه‌پوشی فضای جامعه متناسب با مجالس روضه‌خوانی امام حسین (ع) اهمیت دهید و مواظب باشید در این دو ماه اقامه امر به معروف و نهی از منکر را در اولویت رفتارهای روزمره‌تان قرار دهید.

وی افزود: همانگونه که حضرت امیرالمومنین (ع) فرموده‌اند استحکام، دوام و قوام دین و مکتب اسلامی در گرو اجرای درست و به موقع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی است.

وی افزود: طبیعتا وقتی که قوام و استحکام دین در گرو اجرای امر به معروف و نهی از منکر و اجرای حدود الهی در جامعه است؛ پس اگر دین در جامعه کمرنگ است به این معناست که اجرای این فریضه واجب الهی در جامعه جدی گرفته نشده است.

متقی‌نیا امر به معروف و نهی از منکر را راه پر رنگ کردن دین و استحکام آن در جامعه دانست و افزود: این راه راه درست تقوا و خداترسی است و متاسفانه در این روزها چند منکر مهم در جامعه لرستان در حال انجام است یا زمینه انجامش وجود دارد.

وی تخریب‌ جنگل‌ها و قطع درختان برای توسعه زمین‌های کشاورزی و تهیه زغال را یک منکر بزرگ در لرستان برشمرد و افزود: در این رابطه مردم باید با کمک مسئولان جلوی آن را بگیرند و اما عدم امنیت و ایجاد ناامنی برای اموال و احشام خانواده‌های شهری و روستایی یکی دیگر از همین منکرات است و انتظار می‌رود امنیت عمومی معابر، منازل و احشام شهروندان با یک کار جهادی ویژه تامین شود.

انتهای پیام/85003/ی40/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول