اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

نیروهای امنیتی مصر 50 تن از حامیان مرسی را بازداشت کردند

نیروهای امنیتی مصر 50تن از هواداران رئیس جمهور برکنار شده مصر از جمله 22 دختر جوان شرکت کننده در تظاهرات اخوان المسلمین در اسکندریه را بازداشت کردند.

نیروهای امنیتی مصر 50 تن از حامیان مرسی را بازداشت کردند

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط، نیروهای امنیتی مصر ۵۰ تن از هواداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر و جماعت اخوان المسلمین را در چهار استان این کشور بازداشت کردند.

شاهدان عینی و منابعی از جماعت اخوان المسلمین گفتند: در استان قاهره نیروهای امنیتی «سامح الشربینی» یکی از رهبران حزب آزادی و عدالت را از منزلش در منطقه حلوان در جنوب قاهره ربودند بدون اینکه دلیلی برای بازداشت عنوان کنند.

در استان الغربیة در منطقه دلتای نیل در شمال مصر دستگاه امنیتی 21 تن از اعضای جماعت اخوان المسلمین و افرادی که به اتهام تحریک به خشونت تحت تعقیب دادستانی قرار داشتند بازداشت شدند.

در استان بنی سویف در مرکز مصر نیروهای ارتش و پلیس چهار تن از هواداران مرسی را به اتهام تحریک به خشونت در جریان اعتراضات پس از برچیدن تحصن میدان های رابعه العدویه و نهضه مصر در چهاردهم آگوست گذشته ربودند.

در استان الاسکندریه در شمال مصر دستگاه امنیتی محمود أحمد الابیاری،استاد دانشگاه اسکندریه و از رهبران جماعت اخوان المسلمین را در جریان حمله به منازل اعضایی از این جماعت بازداشت کردند.

نیروهای امنیتی مصر صبح دیروز پنجشنبه 22 دختر جوان را که در تظاهرات حامیان مرسی در اسکندریه شرکت کرده بودند، دستگیر کردند.

ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت و مخالفت با کودتا در بیانیه ای تاکید کرد: ما سیاست وحشیانه نیروهای امنیتی در توسل به زور برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان و دستگیری دختران و ضرب و شتم آنها را محکوم می کنیم.

این بیانیه افزود: رفتار نیروهای کودتاچیان در قبال دختران جوانی که با حکومت نظامیان مخالف هستند شدت یافته در حالی که زنان خط قرمز هستند و ما به تظاهرات و راهپیمایی های باشکوه خود علیه کودتا ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول