اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ورامین:

الگوی عاشورایی تسلیم شدن در برابر آمریکا را نمی‌پذیرد

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ورامین گفت: الگوی عاشورایی تسلیم شدن در برابر آمریکا را نمی‌پذیرد.

الگوی عاشورایی تسلیم شدن در برابر آمریکا را نمی‌پذیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام احمد جغتایی که پیش از خطبه‌های نماز جمعه ورامین سخن می‌گفت، اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) وظیفه و تکلیف را برای همیشه تاریخ برای شیعیان مشخص کرده است و آن این است که مبارزه با مشرکین با تمام قوا و نیرو و استفاده از مال و جان و زبان باید تداوم داشته باشد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ورامین افزود: بیان حضرت فقط مختص به زمان خاصی نیست بلکه برای همه دوران از شیعیان می‌خواهد که با استکبار و ظلم به مبارزه بپردازند.

وی ادامه داد: بنابراین معنای استکبار‌ستیزی را می‌توان تداوم راه امیرالمومنین و ائمه معصومین(ع) معنا کرد و شیعیان باید مانند امام حسین(ع) که برای استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و طاغوت از همه هستی خود گذشت، در این راه ثابت قدم حرکت کنند.

جغتایی خاطرنشان کرد: برخی در کشور قضاوت بی‌جا و غیر عاقلانه می‌کنند که اگر ایران با آمریکا کنار بیاید و صلح کند، وضع معیشتی و اقتصادی مردم بهبود خواهد یافت.

این مسئول اضافه کرد: آیا ملت ایران تا به امروز روی خوش از آمریکا دیده است و اگر نبود خون عزیزان ما در هشت سال دفاع مقدس و دوران انقلاب اسلامی و شعارهایی که انقلاب اسلامی را بارور ساخته است، اثری از انقلاب نبود.

وی عنوان داشت: شعار مرگ بر آمریکا بود که از زبان ملت ایران جاری گشت و لرزه و رعب و وحشت به جان آمریکایی‌ها انداخت.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: عده‌ای می‌گویند که اگر می‌خواهیم آسایش و راحتی را برای مردم ایجاد کنیم باید سر تسلیم در مقابل آمریکا فرود آوریم.

جغتایی تأکید کرد: بر اساس الگوگیری از حماسه عاشورا چگونه این تسلیم شدن را باید پذیرفت و چگونه برخی به خود جرأت می‌دهند که این سخنان را بر زبان جاری کنند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از قیام امام حسین(ع) است و مردم ورامین آن روزی که حمایت از امام راحل جرم بود، کفن پوشیدند و با رژیم پهلوی به مبارزه پرداختند و در این راه به شهادت رسیدند اما ذره‌ای از آرمان‌های خود کوتاه نیامدند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ورامین ادامه داد: امروز ملت ایران از عقاید ابتدای انقلاب خود کوتاه نیامده‌اند و عقده و نظرشان همان نظر است.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: مطمئن باشید که مشکل اقتصادی کشور با ارتباط برقرار کردن با آمریکا حل نخواهد شد و همان‌طور که در سال 1358، نماینده آمریکا به ایران سفر کرد و قول داد که تحریم‌های اقتصادی کاسته خواهد اما هیچ عملی صورت نگرفت، اکنون نیز مقامات آمریکایی با ملت ایران صادق نیستند.

انتهای پیام/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول