اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

خشم صهیونیست‌ها از اذعان مقام آمریکایی به حمله اسرائیل به «لاذقیه»/ یدیعوت آحارونوت: آمریکا اسرائیل را فروخت

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در نسخه چاپی خود با انتشار یادداشتی به شدت از اقدام دولت آمریکا در معرفی اسرائیل به عنوان عامل حمله به «لاذقیه» انتقاد کرده است.

خشم صهیونیست‌ها از اذعان مقام آمریکایی به حمله اسرائیل به «لاذقیه»/ یدیعوت آحارونوت: آمریکا اسرائیل را فروخت

به گزارش خبرگزاری فارس، یک روز پس از آنکه یک مقام آمریکایی اعلام کرد ارتش اسرائیل عامل حمله اخیر به یک پایگاه موشکی در بندر «لاذقیه» سوریه بوده، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» در یادداشتی که در نسخه چاپی خود منتشر کرده، به شدت از این اقدام دولت آمریکا انتقاد کرد.

اوایل وقت روز پنج‌شنبه گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه یک سایت موشکی سوریه در بندر «لاذقیه» هدف حمله قرار گرفته است. بسیاری از منابع رژیم‌صهیونیستی را عامل این حمله دانسته و هدف از آن را نابودی موشک‌های روسی اعلام کرده‌اند. با این حال صهیونیست‌ها مثل همیشه در قبال این حمله نیز سکوت کرده‌اند.

ساعاتی بعد از این حمله بود که شبکه سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام دولتی آمریکا که خواسته بود نامش فاش نشود، اسرائیل را عامل این حمله دانست. به گزارش سی‌ان‌ان، صهیونیست‌ها به بهانه احتمال انتقال این موشک‌ها به حزب‌الله، دست به این حمله زده‌اند.

«الکس فیشمن» ستون‌نویس روزنامه «یدیعوت آحارونوت» به شدت از این اقدام مقام آمریکایی انتقاد کرده و نوشته است اینکه آمریکا با لو دادن عامل این حمله اسرائیل را فروخته، یک بار دیگر تل‌آویو را متحیر کرده است.

به گفته فیشمن، اسرائیل پیش از انجام این حمله، واشنگتن را در جریان تصمیم خود قرار داده تا مقامات آمریکایی این خبر را اولین بار از رسانه‌ها نشنوند. اما آمریکایی‌ها در پاسخ به همین راحتی اسرائیل را فروخته‌اند.

نویسنده «یدیعوت آحارونوت» مدعی شده است که هدف آمریکا از این کار، لطمه زدن به سیاست امنیتی اسرائیل بوده است. به گفته وی، اسرائیل تلاش می‌کند در حملات خود هیچ ردی بر جای نگذارد تا «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه نتواند اسرائیل را به واسطه این توجیه هدف قرار دهد.

این چندمین بار است که صهیونیست‌ها حملات یکجانبه‌ای را علیه اهدافی در سوریه ترتیب می‌دهند و پس از آن سکوت رسانه‌ای اختیار می‌کنند.

منابع اسرائیلی مدعی‌اند که این حملات با هدف جلوگیری از انتقال تسلیحات پیشرفته به لبنان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول