اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با احمدی‌مقدم:

جلوی تکرار حوادثی مشابه حادثه سراوان گرفته شود

استاد حوزه علمیه قم حادثه تلخ شهادت تعدادی از سربازان نیروی انتظامی را در سراوان مورد توجه قرار داد و گفت: این حادثه قلب ما را بسیار رنجاند و باید جلوی تکرار این گونه حوادث گرفته شود.

جلوی تکرار حوادثی مشابه حادثه سراوان گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی موسسه اسراء، سردار احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی و هیئت همراه که برای بازدید از مرکز بصیرت ناجا به قم سفر کرده بود با حضور در محل بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت‌الله جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار آیت‌الله جوادی آملی در سخنانی شیطان را تنها دشمن حقیقی و مشترک همه انسان‌ها برشمرد و گفت: مشکل همه ما این است که ما یک دشمن قسم‌خورده به نام شیطان داریم که لحظه‌ای ما را رها نمی‌کند و آن دشمن حقیقی و مشترک همه انسان‌هاست و شیطان تنها دشمنی است که هرگز نمی‌شود با او صلح کرد و این دشمن تا آبروی انسان را نریزد، دست‌بردار نیست.

وی ادامه داد: بر خلاف مسائل علمی که تکرار آن برای انسان ملال‌آور و خسته‌کننده است ما همواره نیازمند نصیحت‌های اخلاقی و دینی هستیم چرا که شیطان همواره به سراغ ما می‌آید و هر لحظه ما در معرض وسوسه‌های او هستیم.

استاد حوزه علمیه قم در بیان مفهوم حقیقی بصیرت یادآور شد: بصیرت در واقع درک اهمیت حقیقی آبرو و تهدید هر لحظه آن توسط شیطان است.

آیت‌الله جوادی آملی ادامه داد: طرح‌های بصیرت‌افزایی نیروی انتظامی باید مستمر و دائمی باشد چرا که اگر کسی به سبب بی‌بصیرتی مصلوب الحیثیه شد تاریخ مصرفش می‌گذرد و باید هر روز و هر شب این مطلب به نیروهای انتظامی یادآوری شود.

وی در خصوص برخورد نیروی انتظامی با افراد بدحجاب اذعان داشت: نیروی انتظامی باید از جنبه نصیحت و با حفظ موازین اخلاقی و نه آمرانه حفظ حجاب را به افراد بدحجاب متذکر شود که در این صورت به وظیفه خود به درستی عمل کرده است.

استاد حوزه علمیه قم در فراز دیگری از فرمایشات خود حادثه تلخ شهادت تعدادی از سربازان نیروی انتظامی را در سراوان مورد توجه قرار داد و گفت: این حادثه قلب ما را بسیار رنجاند و باید جلوی تکرار این گونه حوادث گرفته شود.

وی با بیان اینکه دفتر شهادت برای نیروی انتظامی هرگز بسته نشده است، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی باید بسیار هوشیار و دقیق باشد و درست است که نیروهای انتظامی جان بر کف برای پاسداری از کشور حاضرند از جان خود بگذرند اما باید تا آنجا که امکان دارد کمتر شهید بدهیم و این راهش تنها مرزشناسی و مرزبندی است.

آیت‌الله جوادی آملی استفاده از سربازان بومی آشنا به منطقه عملیاتی را از راه‌های کاهش تلفات در حوادث مشابه با حادثه سراوان دانست.

انتهای پیام/2258/ط/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول