اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاونت امور اجتماعی و پیشگیری دادگستری یزد:

هیئت‌های مذهبی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پای کار بیایند

معاونت امور اجتماعی و پیشگیری دادگستری یزد از هیئت‌های مذهبی خواست با توجه به قشر وسیع مخاطبانی که دارند، برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پای کار بیایند.

هیئت‌های مذهبی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پای کار بیایند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علی‌اصغر رفاهی پیش از ظهر امروز در گردهمایی خیمه‌داران حماسه و عزت در مسجد حظیره یزد اظهار داشت: در سال 87 در کشور 8میلیون پرونده قضایی تشکیل شد که در سال 88 این رقم به 11.5 میلیون و در سال 89 به 13 میلیون پرونده رسید. اگر تشکیل پرونده در دستگاه قضایی، با همین رشد جلو می‌رفت، امکان پاسخگویی در دستگاه قضایی وجود نداشت.

رفاهی با اشاره به چاره‌اندیشی‌هایی که از سوی دستگاه قضایی در این زمینه انجام شد، عنوان کرد: پیشگیری از وقوع جرم و معضلات اجتماعی، بهترین راهکار برای کاهش پرونده‌های قضایی تشخیص داده شد اما در بحث پیشگیری، اگر خود مردم مشارکت نکنند، موفقیتی حاصل نخواهد شد.

معاونت امور اجتماعی و پیشگیری دادگستری یزد با اشاره به وضعیت استان یزد از نظر آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: یزد در زمینه آسیب‌های اجتماعی در وضعیت متوسط قرار دارد، خوشبختانه بسیاری از مشکلات در این استان وجود ندارد اما نمی‌توان وجود برخی از آسیب‌ها را نیز منکر شد.

رفاهی تاکید کرد: در برخی از ماه‌ها، ورودی پرونده به دادگستری استان یزد از استان‌هایی نظیر کرمان و سیستان و بلوچستان بیشتر است و این مایه نگرانی است.پنج آسیب اول استان یزد به ترتیب شامل مواد مخدر، سرقت، تصادفات رانندگی، به کارگیری اتباع بیگانه و طلاق است.

رفاهی خاطرنشان کرد: ایراد ضرب و جرح عمدی در استان یزد به تدریج به رتبه چهارم تبدیل می‌شود و این موضوع در شهری که به حسینیه ایران معروف است، مایه تاسف است. توهین، تهدید و فحاشی از دیگر معضلات و آسیب‌های استان یزد است و هیئت‌های مذهبی باید یک دفاع مطهر در این زمینه نظیر دفاع مقدس شکل دهند.

معاونت امور اجتماعی و پیشگیری دادگستری یزد تاکید کرد: پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، آن هنگام موفق است که مردم پای کار بیایند و در این زمینه، هیئت‌های مذهبی می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

رفاهی عنوان کرد: برخورد و تعقیب جرائم به تنهایی کافی نیست و باید پیشگیری نیز در کنار آن باشد و در این زمینه به مشارکت مردم از یک سو و فرهنگ سازی از سوی دیگر نیاز است. هیئت‌های مذهبی و روحانیون هیئت‌ها، با توجه به قشر وسیعی از مخاطبانی که دارند، بتوانند در فرهنگ‌ سازی، یاریگر دستگاه قضایی باشند.

در این مراسم جمعی از مسئولان استان و روسای هیئت‌های مذهبی حضور داشتند و از 12 هیئت مذهبی نمونه در استان یزد تجلیل شد.

انتهای پیام/2464/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول