اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون کوهنوردی:

وزیر آینده ورزش به رشته کوهنوردی توجه ویژه داشته باشد

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران گفت: وزیر آینده ورزش باید به رشته کوهنوردی توجه ویژه داشته باشد تا شاهد رشد این ورزش مهیج باشیم.

وزیر آینده ورزش به رشته کوهنوردی توجه ویژه داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، محمود شعاعی پیش از ظهر امروز در همایش گزارش صعود دو کوهنورد دماوندی به قله 8 هزار و 516 متری لوتسه در فرهنگ‏سرای کوثر دماوند، وجه تمایز کوهنوردی با سایر رشته‏‌های ورزشی را نبود تماشاچی حتی در مراحل حرفه‏‌ای و قهرمانی آن برشمرد.

وی افزود: برگزاری چنین همایش‌‏ها و مشاهده گزارش تصویری در یک صعود موفق، عامل تشویقی خواهد بود تا کوهنورد در مراحل بعد کارهای بزرگ‏تری انجام دهد.

شعاعی ادامه داد: در رشته‏‌های دیگر ورزشی کسی که به مقام می‌‏رسد، روی سکوی قهرمانی رفته و با به اهتزاز درآمدن پرچم کشورش، هیجان خود را تخلیه می‌‏کند، اما یک کوهنورد در لحظاتی به اوج می‏‌رسد که سکوت کامل جریان دارد و تازه باید به فکر بازگشت خود باشد.

 

 

وزیر ورزش به رشته کوهنوردی توجه ویژه داشته باشد

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران به تأسیس فدراسیون کوهنوردی کشور در سال 1336 اشاره و بیان کرد: فدراسیون‏‌های دیگری در کشور وجود دارند که تنها به دلیل داشتن تماشاچی و فروش بلیت، پیشرفت بهتری داشته‏‌اند.

شعاعی رشته کوهنوردی را نیازمند حمایت مسئولان خواند و اظهار کرد: امیدواریم با وجود فراز و نشیب‏‌هایی که در انتخاب سکان‏دار وازرت ورزش و جوانان به وجود آمده، در نهایت مجلس و دولت به تعامل برسند و شخصی سکان این پست را بر عهده گیرد که در کنار رشته‏‌های دیگر، به رشته کوهنوردی نیز توجه ویژه داشته باشد.

وی صعود دو کوهنورد عضو هیئت کوهنوردی شهرستان دماوند به چهارمین قله جهان در مجاورت قله اورست را کاری قابل توجه خواند و بیان داشت: کوهنوردان باید زمان زیادی برای آماده‌‏سازی جسمی و روحی و روانی خود برای صعود به چنین قللی گذاشته باشند که بتوانند به موفقیت برسند.

 

 

لوتسه یکی از پرمخاطب‏‌ترین قله‏‌های دنیاست

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران یخچال‌های خمبو در مسیر قله لوتسه را یکی از خطرناک‏ترین مسیرهای کوهنوردی دنیا برشمرد و گفت: هیچ کوهنوردی نمی‌‏تواند ادعا کند که این مسیر در زمان صعود و بازگشتش یکسان بوده، چراکه این یخچال‏‌ها مدام در حال تغییر هستند.

وی همچنین قله لوتسه را با توجه به مجاورت آن با اورست، یکی از پرمخاطب‏‌ترین قله‌‏های دنیا خواند و اضافه کرد: این شلوغی باعث ریزش یخ از زیر پای کوهنوردان بالادست می‏‌شود که خودش خطرآفرین است.

گفتنی است؛ همایش گزارش صعود به قله لوتسه با حضور جمع زیادی از علاقه‌‏مندان به کوهنوردی و پیشکسوتان کوهنوردی شهرستان دماوند، اعضای هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان و نیز با حضور دبیر هیئت کوهنوردی استان تهران،  فرماندار و سرپرست شهرداری و رئیس شورای اسلامی شهر دماوند برگزار شد.

همایش گزارش صعود دو کوهنورد دماوندی به قله هشت هزار و 516 متری لوتسه، چهارمین قله بلند دنیا با حضور رئیس فدراسیون کوهنوردی ایران برگزار شد.

صعود به قله لوتسه، نخستین صعود هشت هزار متری برای هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان دماوند بود که انجام شد.

انتهای پیام/2568/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول